אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

תמלול חקירתו של ח'אלד רג'וב, מחבל שביצע פיגוע דריסה סמוך לבית חגי שבדרום הר חברון, מוכיח כי התגמול הכלכלי שמעניקה הרשות הפלשתינית למחבלים ובני משפחותיהם מהווה זרז משמעותי להחלטת פלשתינים לצאת ולבצע פיגועים.

התמלול מובא על ידי חוקרי מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' בעקבות שימוע שהתקיים בסנאט האמריקאי בעניין הצעת חוק שמבקשת לעצור כל מימון אמריקני לרש"פ עד שהיא תפסיק לשלם משכורות למחבלים אסירים וקצבאות למשפחות מחבלים הרוגים.

חוקרי המכון מציינים כי "במהלך חקירתו המחבל ח'אלד רג'וב הדגיש שוב ושוב את נחישותו לרצוח ישראלים על מנת לקבל קצבאות מהרש"פ עבור משפחתו".

במכון מציינים כי "אם ח'אלד רג'וב היה נהרג על ידי כוחות הביטחון של ישראל במהלך הפיגוע, הרש"פ הייתה מכריזה עליו כ-"שהיד", ודבר זה היה מבטיח למשפחתו קצבה חודשית קבועה מהרש"פ בסך 2,800 ש"ח: 1,400 תשלום בסיסי, 400 עבור אשתו, ו-200 עבור כל אחד מחמשת ילדיו".

מתוך תמלול החקירה:

חוקר משטרת ישראל: "למה החלטת להרוג דווקא חיילים ולא מישהו אחר?"

ח'אלד רג'וב: "הכי טוב להרוג חיילים; כך גם יש להם נשק, והם יירו בי ויהרגו אותי. אבל אם לא יתאפשר לי להרוג חיילים, אני אנסה מתנחלים, שומרים, כלומר כל מטרה ישראלית - העיקר שאמות ושיהרגו אותי, כדי שילדיי יקבלו קצבה [מהרש"פ] ויחיו מרוצים".

חוקר: "מה ביקשת להשיג בהרג חיילים או מתנחלים או כל מטרה ישראלית?"

רג'וב: "כדי שיירו בי ואמות, וילדיי יקבלו קצבה".

חוקר: "אתה עדיין נחוש לעשות זאת?"

רג'וב: "בוודאי, במאה אחוז. אני אומר לך - אם תשחררו אותי, אני אעשה זאת שוב בהקדם האפשרי. אני אביא מכונית נוספת, ואדרוס [את החיילים] בעמדה הצבאית הראשונה שאראה. אהרוג מהם כמה שאפשר, והם יירו בי ואני אמות. אין פתרון אחר..."

חוקר: "אתה רוצה להוסיף משהו?"

רג'וב: "... אני אומר לך פעם נוספת - אני לא מתחרט על מה שעשיתי, ואם יתאפשר לי, אעשה זאת שוב ואהרוג חיילים או כל ישראלי שייקרה בדרכי".