לונדון
לונדוןצילום: אייסטוק

בריטניה שוב רושמת עליה דרמטית באירועים אנטישמיים: על פי דו"ח של ארגון 'הקמפיין נגד אנטישמיות' מתברר כי ישנה עלייה של 44% באירועים אנטישמיים בבריטניה מאז שנת 2014.

על פי מחברי הדו"ח, מדובר ברמה הגבוהה ביותר של אירועים אנטישמיים מאז החלו למדוד אותם בממלכה. אחד מתוך עשרה אירועים אנטישמיים לווה באלימות כשרשויות אכיפת החוק לא הרשיעו אף אחד ממבצעי הפשעים במהלך 2016.

הדו"ח חובר באמצעות ריכוז נתונים מכל גורמי המשטרה בבריטניה. "מדובר בהמשך המגמה של שלוש השנים האחרונות, בהן הייתה עלייה שנתית ברישומים של אירועים אנטישמיים בבריטניה. בשנת 2016 נרשמה עלייה של 14.9 אחוזים בהשוואה לשנת 2015, או 44.5 אחוזים מול 2014. בשנת 2016 דווחו 1078 אירועים אנטישמיים, דבר שהפך לנורמה חדשה עבור יהודי בריטניה", מסבירים מחברי הדו"ח.

לדברי המשטרה בבריטניה, 105 אירועים אנטישמיים אלימים בוצעו ב-2016. "מה שמעיד על כך שאחד מכל עשרה אירועים אנטישמיים כלל אלימות כלפי הקהילה היהודית",אמרו. עוד עולה כי אירועים אנטישמיים אלימים שכיחים יותר בקרב קהילות יהודיות קטנות, מחוץ לערים הגדולות לונדון ומנצ'סטר.

דבר מדאיג נוסף הוא שרוב האירועים האנטישמיים בבריטניה לא מגיעים לכדי הרשעה משפטית. רק 89 אירועים אנטישמיים הובילו לכתבי אישום בבתי המשפט.

"פשעי שנאה מכל סוג אינם מקובלים עלינו. לכל אחד במדינה הזו ישנה הזכות לחיות בבטחה הרחק מאלימות ורדיפות", אמרה שרת הפנים הבריטית אמבר ראד בתגובה לדו"ח. "אנו עובדים יחד בכדי להתמודד עם פשעי האנטישמיות בכל צורותיהם ולנצל את כוח החוק בכדי להגן על כל אדם בבריטניה. אנו נשקול את המלצות הדו"ח בצורה זהירה במקביל לפיתוח דרכים חדשות לסילוק הפשעים המבחילים האלה ממדינתנו".

יו"ר הקמפיין נגד אנטישמיות גדעון פלטר הוסיף: "2016 הייתה השנה הקשה ביותר של דיווחים על פשעים אנטישמיים. אך במקום להגן על יהודי בריטניה, הרשויות רק העמידו לדין כ-15 מקרים של פשעי שנאה אנטישמיים. הכישלון של כוחות המשטרה והמשפט להגן על יהודי בריטניה היא בגידה".