מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

משטרת ישראל עצרה בכלא אסיר המרצה שני מאסרי עולם בגין רצח שתי נשותיו, יחד עם בת זוגו שבאה באותה עת לבקרו, וזאת בתום חקירה סמויה שהתנהלה במשך מספר שבועות.

האסיר, יחד עם בת הזוג, חשודים בניסיון לעשוק את רכושה של קשישה ערירית כבת 94, שבת הזוג משמשת כמטפלת שלה.

לפני מספר חודשים התקבל במשטרה דיווח מהקשישה המתגוררת בירושלים בגפה, לפיו קיבלה לתיבת הדואר שלה מעטפה הממוענת אליה ובה מסמך שבו נכתב שכל רכושה, נכסיה וכספה יועברו בחלקם לידי אסיר שנשפט לשני מאסרי עולם בכלא ובת זוגו, תושבת ירושלים, העובדת כמטפלת של הקשישה.

מחקירת המשטרה עולה כי האישה היא בת זוגו של אסיר העולם מזה כשנה. במקביל לכך היא עובדת מזה תקופה כמטפלת בקשישה כבת 94 המתגוררת בירושלים בגפה ואינה מצויה בקשר עם בני משפחתה, ונוצרו ביניהם יחסי קרבה. במהלך התקופה שיתפה החשודה את הקשישה בקשריה עם האסיר, לה סיפרה כי הוא נמצא בארה"ב. האסיר אף נהג לשוחח עם הקשישה בתדירות רבה מהכלא וביניהם נרקמו יחסי קירבה.

בהמשך עלה חשד כי החשודים פעלו בצורה שיטתית שנמשכה לאורך זמן במטרה לייצר מערכת יחסים של קירבה לקשישה שיהווה בסיס להעברת רכושה על שמם.

אתמול הגיעו חוקרי היחידה המרכזית לכלא כשבידיהם צווי מעצר וחיפוש ועצרו בפתח הכלא את בת הזוג שבאה לביקור וכן את האסיר. במקביל בוצע חיפוש בתאו של האסיר ובביתה של בת הזוג בירושלים.
השניים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית בחשד לעושק, נסיון קבלת דבר במרמה, שימוש במסמך מזויף וקשירת קשר לביצוע פשע. בהמשך יובאו בפני בית המשפט להארכת מעצרם.

לאורך כל החקירה עמדו חוקרי הימר בקשר עם בתה של הקשישה והיא עודכנה בפרטים.