שפל היסטורי. טראמפ
שפל היסטורי. טראמפצילום: רויטרס

החקירות סביב קשרי טראמפ ורוסיה במהלך קמפיין הבחירות מתחילות כנראה להשפיע על הציבור האמריקאי.

סקר חדש שפירסמו עיתון ה"וושינגטון פוסט" יחד עם רשת השידור ABC מראים כי רק 46 אחוזים מהציבור האמריקאי מרוצה מפקודו של טראמפ בבית הלבן. מדובר בנתון הנמוך ביותר מזה שבעים שנה, עבור נשיא מכהן לאחר שישה חודשים בבית הלבן.

סקר קודם שפורסם לאחר מאה הימים הראשונים של טראמפ בבית הלבן העלה כי 42 אחוזים מאזרחי ארה"ב תמכו במדיניות של הנשיא האמריקאי. גם אחוז הנשאלים שהביעו "אי שביעות רצון מתפקודו של טראמפ כנשיא" עלה עד 58 אחוזים בסקר הנוכחי לעומת 53 אחוזים בסקר הקודם בחודש אפריל.

הסקר גם בדק את עמדותיהם של אזרחי ארה"ב כלפי הפגישה בין בנו של טראמפ, דונלד ג'וניור, עם עורכת הדין הרוסיה נטליה וסלניצקאיה שהבטיחה לחשוף בפניו מידע מזיק על הילארי קלינטון. רק 26 אחוזים מהנשאלים טענו כי "הפגישה ראויה" בעוד 63 אחוזים טענו כי "מדובר בפגישה לא ראויה". נתון נוסף שטראמפ לא אהב לקרוא הוא כי 48 אחוזים הביעו "חוסר שביעות רצון מוחלט" מתפקודו של הנשיא בבית הלבן ואף טענו כי "מעמדה העולמי של ארה"ב חלש יותר מאז נכנס טראמפ לתפקיד".

הנשיא האמריקאי עצמו מיהר להגיב בחשבון הטוויטר שלו על נתוני הסקר החדש. "הסקר של "וושינגטון פוסט" ורשת ABC, למרות שכמעט 40 אחוזי תמיכה הם נתון לא רע בימים אלו, הוא בערך הסקר הכי לא מדוייק סביב זמן הבחירות!" צייץ טראמפ.

בינתיים נמשכת המחלוקת סביב פגישתו של טראמפ ג'וניור עם עורכת הדין הרוסיה. לאחר שעורך דינו האישי של טראמפ, ג'יי סקולוב, העלה תמיהות מדוע השרות החשאי לא הטיל וטו על הפגישה "מאחר והנשיא טראמפ היה תחת השגחת השירות החשאי באותם ימים" טוען דובר השרות החשאי כי בנו של טראמפ לא היה תחת הגנה, ולכן השרות החשאי לא פעל לביטול הפגישה. "דונלד טראמפ ג'וניור לא היה תחת הגנה של השרות החשאי בשנת 2016. לכן לא סקרנו כל אדם איתו הוא נפגש בזמן הזה" הודיע דובר השרות החשאי בארה"ב, מייסון בריימן.