לא נכנעים. דאעש
לא נכנעים. דאעשצילום: רויטרס

בשבועות האחרונים פירסם הקרמלין מספר הודעות ולפיהן מנהיג דעאש, אבו בכר אל בגדדי, נהרג ככל הנראה במהלך הפצצה של חיל האוויר הרוסי על העיר א-ראקה בסוריה בסוף חודש מאי.

ההודעות הרוסיות דיברו על "וודאות גבוהה מאוד שמנהיג דעאש נהרג" במהלך ההפצצה על כנס של מנהיגי ארגון הטרור האיסלמי בסוריה.

אלא שכעת טוענים גורמי מודיעין בכירים בעירק וכורדיסטאן כי ההכרזות על מותו של אל בגדדי היו ככל הנראה מוקדמות מדי.

"בגדדי בוודאות בחיים. הוא לא מת. יש לנו מידע כי הוא עדיין חי, ואנו מאמינים ב 99 אחוזים כי הוא עדיין בחיים" אמר לאור טלבאני, בכיר ביחידה הכורדית ללוחמה בטרור, בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס". הוא טען כי אל בגדדי ממשיך לחיות סמוך עיר א-ראקה בסוריה למרות הטענות כי נהרג שם בהפצצת חיל האוויר הרוסי. "אסור לשכוח כי שורשיו של אל בגדדי מגיעים עד לימי אל קאעידה בעירק. יש לו שנים של נסיון בהסתתרות והתחמקות משרותי הבטחון החשאיים. הוא יודע מה הוא עושה" אמר טלבאני.

גם אבו עלי בסרי, מנכ"ל המשרד הממשלתי למודיעין וללוחמה בטרור בעירק, הסכים כי מנהיג דעאש ככל הנראה עדיין בחיים. "יש לנו עניין רב יותר מאשר לשרותי מודיעין של מדינות ערביות ומדינות אחרות, להמשיף ולרדוף ולעקוב אחר התנועות של מנהיג דעאש ומאמיניו. תאי הריגול שלנו מכחישים את הידיעות על מותו ועל מצב בריאותו שפורסמו לאחרונה" אמר עלי בסרי.

העיתון הבריטי "טלגרף" ציטט גורמים בכפר ג'דידאת אל עוקייבאת, סמוך לעיר דיר א-זור בסוריה, שטענו כי אל בגדדי הופיע לתפילות עיד אל פיטר בתאריך 24 ביוני, כמעט חודש לאחר שנטען כי הוא נהרג.

שני אנשי המודיעין, הכורדי והעיראקי, טענו גם כי למרות הדיווחים על תבוסה של דעאש, הארגון האיסלמי רחוק מלהיכנע. "דעאש שלח תאים רדומים מסוריה על מנת לבצע פיגועים ברחבי העולם ולגרום לכאוס" אמרו שני אנשי המודיעין.