הרב שטינזלץ באירוע
הרב שטינזלץ באירועצילום: יח"צ ארגון שפע

מבאר התלמוד ואחד ההוגים הגדולים של זמננו, הרב עדין אבן־ישראל שטיינזלץ, ערך סיום מרגש לכתיבת המהדורה של הרמב"ם שולחן מלכים וביאורו.

באירוע ייחודי שהתקיים במכון שטיינזלץ בירושלים, נכחו יוזמי הפרויקט הרב יצחק שילת, הרב מנחם אבן ישראל שטיינזלץ, אנשי הוצאת קורן, נתנאל סימן טוב ושאר מובילי פרויקט הרמב"ם היומי.

מעל דוכן הנואמים פנה מנכ"ל ארגון שפע הרב מנחם אבן ישראל שטיינזלץ, בנו של הרב עדין, לכל אלו שהיו שותפים בפרויקט והודה להם מקרב לב על תרומתם להצלחתו. "שהחיינו וקיימנו לזמן הזה. סיום הכתיבה של היד החזקה של הרמב"ם שאנו חוגגים הערב הוא אחד מארבעת המרכיבים של הקנון היהודי שהרב מתכוון לסיים בשנה הקרובה.

''פרויקט זה נמצא בשלבי כתיבה ונעשה בעזרתם הנדיבה של קרן מתנאל וקרן מרומים שבזכותם הפרויקט הגיע ללמעלה מ- 300 בתי ספר של הממ"ד ומאות מנויים פרטיים של התכנית".

עוד הוסיף הרב מנחם על אביו, "אבא, הרב, שנכח כאן הערב הביע התרגשות עמוקה מעוד חלק בפאזל של מפעל חייו וכיף להיות חלק מהדבר הזה".

מנכ"ל הרמב"ם היומי, זיו הדזל, אמר כי "במהדורת הרמב"ם המבוארת בידי הרב שטיינזלץ, מפשט הרב בתמציתיות מילים קשות ומונחים הלכתיים סבוכים עליהם מסתמך הרמב"ם בחיבורו ובכך מאפשר ללומדי 'הרמב"ם היומי' ללמוד על בסיס יומי פרק שלם ברמב"ם. זכות הרבים תעמוד לו ולמכון בכל מפעליו".

הרב שילת אמר, "על אחת כמה וכמה שספר משנה תורה מקרב אותנו להשלמת הייעוד של 'מלאה הארץ דעה את ה''. אני תפילה שמהדורתנו משנה תורה 'שולחן מלכים' המסייעת בפועל ממש בלימוד התורה כולה על ידי העם כולו, תיתן אף היא את תרומתה לייעוד הגדול הזה ולביאת משיח צדקנו במהרה בימינו".

הרב שטיינזלץ נחשב לאחד מגדולי חוקרי ומבארי התלמוד. הוא חתן פרס ישראל למדעי היהדות לשנת 1988, זוכה עיטור נשיא מדינת ישראל לשנת 2012 וזכה לאחרונה באות עיטור יקיר ירושלים לשנת 2017.

כזכור, לפני מספר חודשים חלה הרב אך לאחרונה שב לתפקוד, ממשיך לעבוד על כתביו ומגיע מידי יום למשרדו בירושלים.