להתמודד עם להט"ב: "טיפולים מועילים"

מאות נשים, מנהיגות קהילה ומחנכות התכנסו היום (שני) בירושלים ליום עיון שכותרתו - "היחס למשיכות תוך מגדריות בציבור הדתי". יום העיון נערך ביוזמת ארגון ''רבני קהילות''.

הנשים שארגו את האירוע אמרו לערוץ 7, ''אנחנו משלבות מקצועיות ויראת שמיים בלי שום התפשרות על אף אחד מהמרכיבים. יש ניסיון אלים להשתיק את הלגיטימציה לתת לנערים ולנערות לבחור להקים משפחה בדרך של התורה. יום העיון הזה הוא נדבך נוסף לחיזוק וביצור מעמד המשפחה''.

רבה של צפת הרב שמואל אליהו אמר כי אל הכנס הגיעו נשים שמטפלות בציבור ועל כן ''צריכות לדעת איך לטפל בבעיות עם נושאים רגישים. אי אפשר לתת לארגונים אחרים לטפל בנושאים הללו, ארגונים שנותנים לגיטימציה והיתר לכל התופעות הפסולות הללו. הציבור התורני שמאמין בדברי אלוקים חיים חייב להוביל''.

הרב אליהו הדגיש כי ''צריך לדעת איך להתמודד, אי אפשר להתעלם. אנחנו מתמודדים עם הרבה בעיות מסובכות שקשות. אי אפשר להשאיר לאחרים לטפל בזה בצורה קלוקלת''.

כשנשאל האם ניתן לטפל בתופעה השיב רבה של צפת כי ''הניסיון מוכיח שטיפולים מועילים, כל מי שעוסק בזה בציבור יודע את זה ואנשים חוזרים לשמוח, לחייך ולהקים משפחה, להישאר עם המחלה הזו - זה דבר נורא".