אילוסטרציה
אילוסטרציהIstock

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בעכו ובסביבה בדגש על ענף הצימרים לאור הביקושים הגבוהים בענף התיירות בעונת הקיץ.

במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה עכו, התבצעו 182 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 6% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

מביקורת שנערכה אצל בעל צימרים באחד ממושבי האזור גילו המבקרים כי רישום ההכנסות האחרון בספרי ההזמנות היה בסוף אפריל. כמו כן, התגלה כי לא נרשמו במקום 7600 ש"ח שנתקבלו ממספר לקוחות.

אשתו של בעל הצימרים הסבירה "בעלי עבר ניתוח והייתי עסוקה איתו, לא הספקתי לרשום". אצל בעלת צימרים באותו מושב נמצא סכום של 3600 ש"ח שנתקבל במזומן ולא נרשם בספרים.

בעלת המקום טענה "הייתי עסוקה עם התינוקות". מבדיקת חשבון בנק של בעל צימרים במושב אחר נמצא כי הוא לא רשם סכום של כ- 1000 ש"ח. בעל המקום בתגובה "אני צריך לבדוק".

בסלון כלות בקרית מוצקין מצאו המבקרים צ'ק לא רשום בסכום של 7000 ש"ח. בעלת העסק טענה "זה צ'ק ביטחון, אנחנו רושמים כשמשלמים לנו". במספרה בקרית מוצקין נמצא כי הכנסות מעשרה לקוחות שונים לא נרשמו בקופה. הספר הסביר "מדובר במקדמות, אני לקוח את הכסף לביטחון ובסוף אני רושם הכל".

בחנות שיש בקרית ביאליק נמצאו צ'קים לא רשומים בסכום של כ- 11,500 ש"ח. הבעלים טען בתגובה "הלקוחות טעו ברישום הצ'קים, צריך לתקן אותם".