בני גור
בני גורצילום: "משימות"

פעולת ההתרמה, כידוע, יוצרת אצל רבים מערכת תחושות לא נעימה בלשון המעטה – "לא נעים לבקש כסף", "שנורר", אספן/קבצן כספים ועוד - אסוציאציות שליליות הכרוכות בבקשת כסף מהזולת.

גיוס כספים מקצועי ומודרני מושתת על גישה שונה לגמרי. זהו שיווק חברתי-ערכי!

בשבוע הבא יתקיים בישראל כנס מקצועי ראשון מסוגו, המיועד לכל מי שעוסק בהתרמות וגיוס משאבים. יום העיון המעשי יהיה בסגנון 'טד' ויקיף את כל הנושאים המעסיקים את המתרים המודרני.

"זהו כנס ראשון בסדרה המיועדת להעצים ולסייע בצמיחה אישית ומקצועית של מנהלי עמותות ומנהלי גיוס הכספים", מסביר בני גור, מנכ"ל חברת "משימות – יעוץ בגיוס כספים ומשאבים" המפיק את הכינוס עבור מי שעוסק בפעולות ההתרמה באופן שוטף.

שני הכנסים הבאים בסדרה: "כלי עזר מקצועיים להתרמה" (כנס 2), "שיטות התרמה מקצועיות מגוונות" (כנס 3). יום העיון הראשון יתמקד במנהלים מהמגזר הדתי-חרדי, ולפיכך יהיה לגברים ובכשרות מהודרת.

בהמשך, הכנסים יופעלו בהתאמה גם למגזר הכללי וגם למגזר הדתי-חרדי, כדי לאפשר לכל מנהל למצוא את המסגרת המתאימה לרוחו ולהתמקד בעיקר: התפתחות וצמיחה אישית ומקצועית בצורה המיטבית ביותר.

בכנס בעל אופי "טד" – ההרצאות הן קצרות - מקסימום 20 דקות, ויוצרות מיקוד תוכן על נושא מסוים. אין התיימרות להקיף לעומק את כל ההיבטים הקשורים לנושא, אך זהו "גירוי" ותמריץ למשתתף להמשיך ולהעמיק את הבנתו בתחום הידע הקשור להרצאה. בסוף כל הרצאה, ניתן יהיה לשאול את המרצה שאלות ביחס לתכנים שהציג במהלך ההרצאה.

רוצים להיות מתרימים? בני גור מחלק לכם מספר טיפים:

מנהל גיוס כספים מקצועי חייב לפתח כישורים מקצועיים, החיוניים ביותר להצלחה מירבית בעבודת גיוס הכספים.

כישורים אלו מתייחסים: לכושר ביטוי רהוט, ליכולת ליצור קשר מהיר וחיובי עם התורם, ליכולת הקשבה מעמיקה. ליכולת "לקרוא" את "לשון הגוף" של התורם ולעצב את זו של המתרים. לפיתוח שיחה זורמת, מרגשת, מניעה לפעולה, ויוצרת אוירה חיובית בין התורם למתרים. לדעת איך להפיק את המרב מהקשר שנוצר לפיתוח מערכת של רשת קשר יעילה, ליצירת מגע עם תורמים חדשים. כל אלה דורשים לימוד, הכשרה, תרגול, התנסות והפקת לקחים, וכן שיפור מתמיד.

האם כישורי התרמה אישיים אלו חייבים להיות "מובנים באישיות" המתרים באופן טבעי?

"וודאי שמנהל שניחן בכישורים טבעיים ברמה גבוהה, ייקל עליו לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר", מסביר בני גור. "ללא ספק מנהל אשר לא התברך ביכולות אישיות מפותחות בתחום זה – ייתקל בקשיים רבים יותר. אך גם המוכשר וגם המתקשה – יוכלו להשביח את תפקודם והצלחתם בגיוס הכספים והמשאבים במידה וישקיעו בלימוד והכשרה, תרגול ושיפור באופן מתמיד.

גם ספורטאים מחוננים צריכים 'לשמור על כושר', וגם אלו הנמצאים בתחילת הדרך צריכים לשיטות אימון המתאימות לכושרם הגופני בו הם נמצאים".

מה כבר ניתן ללמוד בהרצאה של 20 דקות?

"מטרת ההרצאה היא לתת חשיפה וגירוי ראשוניים למשתתף, ולהאיר בפניו את תחום הידע המוצג בפניו. תהליך הכשרה יסודי מזמין השתתפות בימי עיון מלאים בנושא מוגדר, אפשרות לקורס מקצועי מקיף הנמשך ברצף פגישות ובשעות לימוד, לימוד עצמי שאין לו סוף. משתתף בכנס אשר ייחשף ל-8 היבטים שונים הקשורים לפיתוח יכולות אישיות, בעצם יקבל 'טעימה' ראשונה מאוצרות תחום ידע זה. המשך ההתפתחות – תלוי במוטיבציה ובכוח הרצון האישיים של כל משתתף..."

הכנס יתקיים אי"ה, בב' אב תשע"ז, 25.7.17, בבית שלוה החדש בירושלים