אילוסטרציה
אילוסטרציהIstock

הורים לבנות מגבעת שמואל שעולות לכיתה ז' ונרשמו לאולפנת צפירה במושב צפריה, גילו כי עיריית גבעת שמואל כופה על התלמידות להירשם ללימודים באולפנת אמי''ת המקומית.

צחי סטולוביץ, אביה של אחת הבנות וחבר ועד הפעולה שהקימו ההורים אומר לערוץ 7 כי מדובר בהחלטה מקוממת, "במשך שנים דורות של בנות הלכו מכאן לאולפנת צפירה, לפני שש שנים הוקמה אולפנה מקומית וחלק מהבנות אכן הלכו לשם אך עדיין קבוצה מכובדת של הורים שלחו את הבנות לצפירה.

"השנה גילינו להפתעתנו שבעירייה לא מתכוונים לתת לנו אישורים, הם הסתמכו על חוזה מנכ"ל שמאפשר לראש הרשות לכפות על תושבי המקום ללמוד באזור המגורים במידה ואין מספיק נרשמות".

לדבריו ראש העיר מגלה נוקשות בפרשה אבל ההורים מתכוונים להתמיד במאבקם, "בעירייה טוענים שבחודש פברואר נשלחו הודעות על כך, אנחנו קיבלנו את ההודעות רק בחודש מאי. ראש העיר אומר שהוא יעמוד כחומה בצורה ולא יאשר לבנות ללכת לאולפנת צפירה.

"אנחנו טוענים שבאולפנה המקומית נרשמו מספיק בנות וזכותנו כמו בשנים עברו לשלוח את הבנות לצפירה. פנינו למשרד החינוך שאמרו לנו שהם איתנו, אבל בעירייה מסתמכים על חוזה מנכ"ל שקובע שאם יש מספר בנות קטן באולפנה המקומית הם יכולים לאלץ בנות נוספות להירשם דווקא לאולפנה בגבעת שמואל''.

סטולוביץ מספר, ''הגשנו בקשות לעירייה וכולן נדחו, כעת הגשנו ערר למשרד החינוך ואנחנו ממתינים. במידה ולא יאשרו לנו לצערי נאלץ להשאיר את הבנות בבית", הבהיר.

מעיריית גבעת שמואל נמסר בתגובה: "ראשית יש להעמיד את העובדות על דיוקן. עיריית גבעת שמואל פועלת ע"פ הוראות החוק וכללי המנהל התקין המתחייב ממנה ומכל רשות אחרת במדינת ישראל. על פי החוק וחוזר מנכ''ל משרד החינוך לא ניתן להירשם למוסד לימודי מחוץ לעיר המגורים ללא הצטיידות באישור לימודי חוץ מהרשות בתחומה מתגורר התלמיד/ה.

''משרד החינוך מצוי בקשר עם העירייה בעניין זה ואף יאכוף את הוראות החוק והנהלים שהוא עצמו קבע. הדברים הובהרו להורים כבר בחודש פברואר! ולכן כל טענה באשר לכך שהנושא הועלה במפתיע, אינה נכונה. גם הטענה שכל הבקשות נדחו- אינה נכונה עובדתית.

''ועדה מקצועית ומוסמכת שדנה בבקשות כפי המתחייב על פי חוק, אכן אישרה לימודי חוץ למספר בנות שהעבירו בקשות אישיות וענייניות. בדומה לשנה, גם בשנים קודמות נתנה העירייה אישורים ללימודי חוץ וזאת על פי הגשת בקשה אישית, עניינית ומנומקת.

''יודגש כי מתוך תפיסה חינוכית רחבה הרואה במחויבות הרשות להעניק רצף חינוכי ומענה כולל לכלל בניה ובנותיה, נערכת אולפנת גבעת שמואל לקליטת כלל התלמידות ואנו בטוחים כי הבנות תקבלנה באולפנה מענים רחבים אישיים וקבוצתיים בכל התחומים".