עודד רביבי
עודד רביבימועצת אפרת

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, אומר לערוץ 7 על רקע ההתפרעויות סביב הר הבית, שהגיע הזמן לדון בבעיית המשילות והריבונות של ישראל על ההר.

"הסיפור כאן זה לא המגנומטרים שהם כמו פלסטר שנותן תחושת ביטחון אבל לא ממש ביטחון. זה רק פתרון טכני - מי שרוצה לעשות פיגוע יוכל לעקוף את זה או לפגוע בשוטרים שנמצאים לפני המגנומטר", מציין רביבי.

רביבי מדגיש כי ''הסיפור האמיתי הוא הריבונות על הר הבית, מי אחראי לאכוף את החוק ואת הסדר על הר הבית, מה אסור ומה מותר, מי יכול להיכנס ומי לא, אלה סוגיות מהותיות שצריכות פתרון".

לדבריו משטרת ישראל כיום לא מסוגלת לאבטח את הר הבית, "המשטרה נמצאת שם אבל אין לה כוח וסמכות לבצע פעולות בסיסיות של השגחה, שיטור ואכיפה. אנחנו רואים שכשרוצים לאכוף כללי התנהגות נתקלים בגל מהומות והפרות סדר, אז כנראה שיש לנו בעיה של ריבונות ומשילות על הר הבית".

רביבי קורא לממשלה לקיים דיאלוג עם משפחת המלוכה הירדנית על עתיד ההר, "צריכים להגיע להבנות עם משפחת המלוכה ויש הרבה סוגיות שצריכות להיות מלובנות כמו לדוגמא האפשרות של יהודים להתפלל על ההר.

''לא צריכים לתת לגורמי קיצון להכתיב את סדר היום, אפשר להגיע להסכמות עם משפחת המלוכה כך שהזכויות של כל הצדדים על הר הבית ישמרו", מוסיף ראש מועצת אפרת.