אריאל ושקד במתחם קבר רחל
אריאל ושקד במתחם קבר רחלצילום: אדמון הכהן, דוברות השרה

שרת המשפטים איילת שקד ושר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) ביקרו בישיבת "בני רחל'' שבקבר רחל, על רקע המציאות המשפטית המורכבת של המתחם.

למרות רכישת הקרקעות באזור על ידי נדבנים יהודים, הבירוקרטיה הישראלית לא מאפשרת לישיבה להתפתח ולהתרחב. נציין כי לפי הסכמי אוסלו האזור מוגדר כשטח C, מצד אחד לא שייך לעיריית ירושלים ומצד שני גם לא משוייך למועצה האזורית גוש עציון.

בשל מציאות קשה זו, הגיעו השרים לביקור ולתפילה בקברה של רחל אימנו. ראש הישיבה הרב אליהו אלקסלסי הציג לשקד ולאריאל את מתחם הישיבה ואת מתחם המגורים.

הרב אלקסלסי סיפר כי לומדים בישיבה עשרות תלמידים, "ויש רצון עצום להתפתח, אך מצד שני המציאות המשפטית לא מאפשרת לישיבה להתרחב".

בישיבה שקיימו אריאל ושקד יחד עם ראשי הישיבה הבינו השרים את חומרת המצב והבטיחו כי יפעלו בהקדם לשינויו.

"אזור קבר רחל הקדוש הוא שטח הפקר כיום. עלינו למצוא פתרון משפטי לאזור ולאפשר מתן טיפול הולם למקום לתושביו ולתלמידי הישיבה", אמרה שקד.

השר אריאל הזכיר כי "גם ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל הבין את חשיבות קבר רחל לעם היהודי, ולכן פעל להשארת המתחם בשליטה ישראלית. וכיום עלינו החובה - כשרים בממשלה - להבטיח שהמתחם יוסדר משפטית, ולימוד התורה יתרחב ויתעצם. המטרה שלנו שבמקום 25 תלמידי ישיבה יהיו שם בעתיד הקרוב 250 תלמידים".