עו"ד מירית ענתבי על פיצוץ הדיון בכנסתפרטי

עו"ד מירית ענתבי סולקה בכוח ע"י סדרנית מהדיון שנערך אתמול בכנסת על חזקת הגיל הרך. לדבריה, היא משוכנעת שמדובר בפיצוץ מכוון של הדיון, שתוכנן מראש.

בשיחה עם ערוץ 7 אמרה עו"ד ענתבי ששמעה את חברות הכנסת הפמיניסטיות משוחחות ביניהן עוד לפני תחילת הדיון ואומרות אחת לשניה שאסור שהדיון יתקיים.

"כל ההתלהמות של חברות הכנסת, הכל היה מבויים לגמרי", אמרה. "אין לי ספק בכלל שהן תיכננו מראש לפוצץ את הדיון. ואני אומרת את זה בצער רב, כאישה וכאמא לילדים. אני לא חסינה כשאני רואה אישה דומעת, אבל כל הדיון היה מבחינתם לעשות הצגה או צחוק מהדבר הזה, וזהו טרור, שהוא חזק גם מהימין וגם מהשמאל".

עו"ד ענתבי סיפרה כי ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי) דרשה להוציא מהאולם את כל המוזמנים והנוכחים האחרים שאינם חברי כנסת. ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך והתרבות, שניהל את הדיון, אמר שיבקש את חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת, ובינתיים יאפשר להמשיך בדיון.

"תשעים אחוז מהזמן דיברו אלה המתנגדות לחוק, ואלה שבעד החוק כמעט לא ניתנה להם זכות דיבור, ואז הגיעה תשובת היועץ המשפטי, שהודיע לח"כ מרגי שהתשובה חיובית ואפשר להוציא את האנשים מהאולם", נזכרה ענתבי.

"אני לתומי נשארתי באולם כי הוזמנתי והיייתי אמורה לדבר. ואז ח"כ שולי מועלם הצביעה לעברי ולעבר נציגי לשכת עורכי הדין ואמרה 'כולם צריכים לצאת'. אני קמתי ושאלתי באיזו זכות? הוזמנתי, הכנתי נייר עמדה עב כרס והצעת חוק באורך 33 עמודים, אני נמצאת פה כאישה ואמא וכעורכת דין עם 20 שנות ניסיון בתחום, מה פתאום שאני אצא? זה לא עניין אותם... הגיעה נציגת משמר הכנסת ודחפה אותי ממש בכוח מחוץ לאולם".

''הילדים שלי כבר איבדו אבא פעם אחת''

עו"ד ענתבי הוסיפה שכמייסדת מרכז ״עמית״ - מתגרשים כעמיתים למען הילדים - היא ניגשת לנושא מתוך מחשבה על טובת הילדים. "תרבות סתימת הפיות מצד ארגוני נשים רדיקליים לא תרפה את ידיי", הבטיחה. "אני פועלת ואפעל בכל ערוץ אפשרי לכינון הורות שוויונית כפי שנכון לנו בחברה מתוקנת, לטובת ילדינו".

הכותב הוא יו"ר תנועת "המשפחה"