האוטובוס בוער
האוטובוס בוערצילום: אהרון מנס מהחברה לפיתוח וישראל גנץ סגן ראש המועצה

בצלאל אריאל, מנהל בית הספר אור לציון בכוכב יעקב שתלמידיו שהיו בדרכם מפסגות לבריכת השחייה ביישוב בית אל, נצלו באורח נס לפני שבועיים תוך גילויי אומץ של חלק מהמורות שחילצו את הילדים מהאוטובוס הבוער קורא למדינה להשוות את התנאים של ילדי יו"ש לשאר הארץ.

"המדינה צריכה לממן תקציב לאוטובוסים ביו"ש, כאן זה המקום היחיד בארץ שילדים נוסעים באוטובוסים בני 15 ומעלה, בכל המדינה מותר לנסוע רק על אוטובוס מקסימום בן 10 ואצלנו בגלל שהאוטובוסים ממוגנים אוטובוס יכול להיות גם בן 19".

אריאל שהשתתף בטקס הענקת תעודות הוקרה לשתי המורות שחילצו את הילדים תחת אש אומר לערוץ 7 כי אנשים לא מבינים איזה נס אדיר זה היה, "נסעו באוטובוס ילדים בכיתות א ב חלקם לא הצליחו לפתוח את החגורות כשהאוטובוס עלה באש. המורה גפן שלחת את הבת שלה החוצה ונשארה לפתוח חגורות והמורה אריאלה נכנסה לחלץ ילד אפוף בעשן היו גם ילדים שקפצו בתוך האש".

לדבריו זהו אירוע קשה עם השפעות ארוכות טווח, "היו הרבה בכיות אחר כך ילדים בכו ואמרו שאמא שלהם תכעס עליהם שהתיק נשרף, מאז היו פסיכולוגים שלוו את המחנכים לאחר האירוע. זה נס גדול ועניין של שניות שהכול חלילה היה נראה אחרת. לילדים יש עוד לקחים מהאירוע, כמו לדוגמא שלהבא כשקושרים חגורה לבדוק שהיא גם נפתחת ולא נתקעת ושטוב לשים את התיקים בתא המטען כדי לא להיתקע איתם במהלך המילוט".