תצפית של חיזבאללה בגבול
תצפית של חיזבאללה בגבולצילום: דובר צה"ל

מועצת הביטחון תתכנס היום (ה') לדיון בנושא החלטה 1701 ותידון ביישום ההחלטה בפועל ובפעילות כוחות יוניפי"ל בגזרה.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, שלח לחברות מועצת הביטחון דו"ח מפורט של הפרות החלטה 1701 מצד לבנון בין החודשים מאי ויוני.

בדו"ח, שהופק על ידי מערכת הביטחון ומשלחת ישראל לאו"ם, מפורטים 421 מקרים בהם הופרה ההחלטה, רובם מתעדים פעילות תצפית ואיסוף נתונים של חיזבאללה בגזרה וכן נוכחות של חמושים לאורך הגבול עם ישראל, בניגוד גמור להחלטה.

השגריר דנון אמר לפני הדיון, "חיזבאללה מפר את החלטת מועצת הביטחון על בסיס יומי, הוא ממשיך להתחמש בלב האוכלוסייה האזרחית בלבנון ומאיים על יציבות האזור כולו".

דנון הוסיף כי "אסור שמועצת הביטחון תאפשר את ההתעצמות המסוכנת של חיזבאללה. עליה לפעול מול האיום הזה ולהבטיח שהחלטה 1701 נאכפת''.

צה"ל: הארגון ה"ירוק" אוסף מודיעין

אמש פרסם צה''ל פרסם שני סרטונים המוכיחים כיצד ארגון הטרור חיזבאללה מפר את החלטת האו"ם 1701.

כזכור, החלטה 1701 שאושרה במועצת הביטחון של האו''ם באוגוסט 2006, קראה להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה, תוך פריסת כוח או"ם חמוש וצבא לבנון בדרום לבנון, על מנת למנוע מארגון חיזבאללה להמשיך לפעול בשטח לבנון.

בסרטון הראשון ניתן לראות כיצד חיזבאללה מצליח לשמור על חשאיות כוונותיו תוך שהוא חומק מביקורת יוניפי"ל באמצעות התרעות מקדימות מצבא לבנון.

בסרטון נראית פעילות ארגון "ירוק ללא גבולות" על שני רבדיה- הגלוי והסמוי. בתחילתו, מוצג הארגון כשומר קבע ומופיעות תמונות נופים לצד קטעים מהשתתפותם של נסראללה ואנשי חיזבאללה בפעילות שונות בחסותו. לאחר מכן, נחשף כי מדובר במסווה אזרחי לפעילות מודיעינית לשם פגיעה בישראל.

צה"ל: ארגון החיזבאללה ממשיך לפעול על הגבולדובר צה"ל

ארגון הטרור הולך ומתבסס בדרום לבנון, ואף הקים תשתית צבאית של רקטות המכוונות לצפון ישראל- תוך ידיעה שבכך הוא מסכן את האוכלוסייה.

הסרטון השני מציג את מערך האיסוף של חיזבאללה בדרום לבנון- החל מפרטיהם של שני פעילים אשר נצפו בעודם אוספים מודיעין על ישראל וכלה במפות ותמונות המעידות על תוואי הפעילות של הארגון בסמוך לגבול.