סרסור (במרכז) בשביתת הנשים
סרסור (במרכז) בשביתת הנשיםצילום: רויטרס

עיתונאי רשת CNN, ג'ייק טאפר, תקף בטוויטר את המוסלמית פעילת השמאל הקיצוני לינדה סרסור, בשל תמיכתה ברוצחת שוטר.

העימות החל אתמול (רביעי) כאשר טאפר מתח ביקורת על סרסור ועל "צעדת הנשים" – שסרסור היא אחת ממייסדותיו – משום שאיחלו יום הולדת שמח לאסאטה שאקור, שחורה מיליטנטית שהורשעה ברצח שוטר בניו ג'רזי ב-1973.

היא נאסרה ב-1977 וברחה מהכלא כעבור שנתיים. בהמשך הגיעה לקובה, שם היא חיה עד היום.

טאפר גם ציין באותו ציוץ את "הדעות המכוערות" של מארגנות צעדת הלסביות של שיקגו – שהוציאו מהצעדה מספר משתתפות יהודיות משום שצעדו עם דגל הקשת של ה"גייז" שעליו מגן דוד לבן.

"האם אין אף קול פרוגרסיבי שמגנה את זה?", תהה טאפר. מארגנות צעדת הנשים הסבירו שהן מכבדות את שאקור משום שפעלה נגד הסקסיזם בתנועת השחורים, וכי הן לא תומכות ברצח השוטר. סרסור צייצה שטאפר הצטרף לימין הקיצוני, והוסיפה כי היא לא מתנצלת על היותה ''מוסלמית, פלסטינית, תומכת מהגרים ותומכת צדק''.

טאפר הזכיר ציוץ מכוער במיוחד של סרסור, בו תקפה את הפעילה הסומלית איאן הירסי עלי, המתנגדת לאיסלאם הקיצוני. "היא דורשת לקבל מכות", כתבה עליה סרסור, והוסיפה עוד איחולים שלא ניתן לחזור עליהם.

טאפר הוא אחד העיתונאים השנואים על הימין הקיצוני בארה"ב, אך ייתכן שהעימות שלו עם סרסור מעיד על קרע מסוים שהולך ונפער בין השמאל המתון לשמאל הקיצוני שם. מאז עלייתו של טראמפ, הופך השמאל הקיצוני, כולל הזרם הפמיניסטי הקיצוני, למזוהה יותר עם האיסלאם ובכך גורם לקרע עם יהודים מהשמאל.