ליברמן בזירת הטבח
ליברמן בזירת הטבחצילום: משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום ביישוב חלמיש ובבית בו בוצע אמש פיגוע הטרור הרצחני, ולאחר מכן קיים הערכת מצב מיוחדת במפקדת אוגדת יהודה ושומרון. בפיגוע נרצחו שלושה בני משפחה.

אל הביקור נלווה הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. כמו כן השתתפו בביקור מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי, ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל ליאור כרמלי, ונציגי השב"כ והמנהל האזרחי.

במהלך הערכת המצב קיבל שר הביטחון ליברמן סקירה על הפיגוע אמש בחלמיש, על האירועים והמצב בשטח ועל פעילות הכוחות בגזרות השונות.

שר הביטחון הנחה לזירוז הליכים להריסת בתי מחבלים מהפיגוע בעיר העתיקה לפני מספר שבועות, וזירוז הריסת בית המחבל מהפיגוע אמש ביישוב חלמיש. כמו כן ביקש שר הביטחון לוודא את הגברת נוכחות כוחות צה"ל בצירים ובמקומות רגישים.

ליברמן אמר, "אנו תובעים מיושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, גינוי מפורש וברור על הטבח שבוצע אמש במשפחה תמימה וחפה מפשע שלא סיכנה איש, טבח נורא שבוצע במהלך ארוחת השבת של המשפחה. אנו מצפים גם ממזכ"ל האו"ם, שהזדרז לדרוש לחקור את מותם של שלושת הפלסטינים בעימותים אתמול עם כוחות הביטחון שלנו, לגנות גם כן את הרצח בחלמיש".