תיעוד חדש מזירת הפיגוע בהר הבית

בג"ץ ידון היום (ראשון) בשעות אחר הצהריים בעתירה הדורשת לשחרר את גופות המחבלים שרצחו שני שוטרים בפיגוע בהר הבית לפני כשבוע.

השופטים שישבו בהרכב שידון בעתירה הם השופט יורם דנציגר, השופטת דפנה ברק ארז והשופט דוד מינץ.

בעתירתן מבקשות משפחות המחבלים, תושבי אום אל פאחם, להביא את גופות המחבלים לקבורה בשטח מדינת ישראל.

נזכיר כי שלושת המחבלים הגיעו לפנות בוקר, ביחד עם סייען נוסף, באוטובוס מצפון הארץ ממנו ירדו בעיר העתיקה בירושלים. מממצאי החקירה עולה כי המחבלים הלכו רגלית, ולא כקבוצה, ונכנסו דרך שער הפרחים לעיר העתיקה, כאשר אחריהם הולך הסייען שהוא נושא על גבו תיק ובתוכו הוסלקו כלי הנשק מסוג קרל גוסטב.

המחבלים, כל אחד בנפרד, נכנסו לשטח הר הבית דרך שער באב חוטא, ושם נכנסו ישירות לתוך מסגד אל אקצא.

עוד עולה מן החקירה כי בתוך שטח המסגד הועבר אליהם על ידי הסייען התיק שבו הוסלקו כלי נשק. משסיימו להתפלל בתוך המסגד יצאו מתוכו המחבלים, כאשר שניים מהם יצאו ראשונים, והמחבל השלישי יצא אחריהם כשעל גבו התיק ובתוכו כלי הנשק שהועברו אליהם על ידי הסייען בתוך המסגד.

בשלב זה נצפה הסייען כשהוא יוצא משטח הר הבית ומהעיר העתיקה כשהוא ללא התיק שהיה על גבו עם היכנסו.

עם יציאתם ממסגד אל אקצא, המשיכו המחבלים ללכת לכיוון מתחם השירותים בתוך שטח הר הבית, שם החליפו בגדיהם לבגדים ארוכים ויצאו מהמתחם כשכלי הנשק ואמצעי לחימה על גופם. משם הלכו המחבלים לכיוון שער הר הבית באב חוטא, כאשר שניים מהם ביצעו ירי לעבר השוטרים שעמדו במבוא, שם הרגו את השוטר כאמיל שאנן ז"ל והמשיכו בריצה חזרה לתוך מתחם הר הבית, במעלה גרם המדרגות.

בשלב זה כוח המשטרה הפרוס בתוך שטח ההר ובמתחם נקודת המשטרה, בהם השוטר האיל סיתאוי ז"ל שמעו את הירי , החלו לרוץ לכיוונם וניהלו קרב יריות עם המחבלים. שניים מהמחבלים חוסלו במקום, ומחבל שלישי שנפגע המשיך בריצה לרחבת הר הבית שם התמוטט. במהלך קרב היריות עם המחבלים נהרג השוטר האיל סיתאוי ז"ל בתוך שטח ההר.

שוטרי מרחב דוד החלו מיד בהגשת סיוע רפואי ראשוני לחבריהם שנפגעו, ובמקביל חבלני משטרה ביצעו פעולות לניטרול מוחלט של המחבלים. תוך כדי בדיקת המחבל השלישי שנפגע מירי השוטרים והתמוטט על הרחבה, הוא התרומם ניסה לשלוף סכין. הכוח שהיה דרוך במקום הגיב במיידי וניטרל אותו.