אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

המשבר הפוליטי הבא? למרות שהובטח לחברי הכנסת החרדים כי השבת לא תחולל במרחב הציבורי שלא לצורך, בפועל בוצעו עבודות תשתית במהלך השבת האחרונה.

מדובר בעבודות תשתית של הרכבת שבוצעו בנתיבי איילון. בערב השבת האחרונה פנתה לשכת ח"כ אורי מקלב ללשכת ראש הממשלה בבקשה למנוע את העבודות, ואף ראשי המפלגות החרדיות העבירו מסרים לפיהם מדובר בהפרת הסטטוס קוו. כאמור, בפועל בוצעו העבודות.

את התגובה הראשונה להפרה ניתן היה למצוא ביומונים החרדים.

"למרבה החרפה, שבת קודש חוללה בפרהסיה בעבודות תשתית של הרכבת, למרות התחינות והבקשות וחרף מצב החירום במדינה. העבודות בוצעו בקטע שבין לוד לתחנת ההגנה בתל אביב", נכתב בעיתון החסידי 'המודיע'.

שר הבריאות יעקב ליצמן אף צוטט כאומר כי "זו פגיעה קשה ועלבון לכל יהודי מקדש שביעי, שלא מתחשבים ברגשותיו ופוגעים בכבודה של שבת".

בדבריו הבהיר כי יעלה את הסוגיה הרגישה בישיבת הממשלה. "אמנם מטבע הדברים ראשי המדינה יהיו עסוקים במצב החירום הבטחוני, אך קדושת השבת היא חיונית ודחופה, ואדרבה, שמירת השבת יכולה להיות לזכות לעם ישראל להינצל מכל צרה וצוקה ומשונאיהם ורודפיהם, כי היא מקור הברכה".

העיתון הליטאי 'יתד נאמן' הקדיש אף הוא מילות מחאה על חילול השבת וציטט את ח"כ אורי מקלב שאמר כי "חרף ההבטחות על ידי לשכת ראש הממשלה לבטל את העבודות נוכחנו שוב בהפרות חוזרות ונשנות של הסיכומים המפורשים תוך פגיעה חמורה בקדושת השבת".