הכסף לא הגיע ליעדו. בורסה
הכסף לא הגיע ליעדו. בורסהפלאש 90

הפרקליטות הודיעה לאחרונה לאביב טלמור, הבעלים והמנכ"ל לשעבר של חברת יוטרייד פרימיום בע"מ, ולשורה של בעלי תפקידים בכירים אחרים לשעבר ביוטרייד, כי היא שוקלת להגיש נגדם כתב אישום בכפוף לשימוע.

העבירות בגינם נשקלת הגשת כתב האישום הן גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, זיוף בנסיבות מחמירות, ניהול תיקי השקעות ללא רישיון ושיבוש הליכי משפט.

לפי כתב החשדות, בין השנים 2015-2012 גייסה יוטרייד מכ-600 לקוחות סכום של כ-27 מיליון דולר לצורך השקעה במסחר אלגוריתמי (מסחר בבורסה המבוסס על תוכנות מחשב).

על פי כתב החשדות, הליך גיוס הלקוחות, עליו חלש טלמור, היה מרמתי וכלל מצגי שווא והסתרת מידע ביחס להיבטים רבים ומהותיים בפעילותה של יוטרייד. כך, בין היתר, הוצגו ללקוחות מצגים כוזבים ביחס לרמת הסיכון ופוטנציאל הרווח של השקעתם וביחס לניגודי עניינים המתקיימים בינם לבין יוטרייד בפעילות המסחר.

בניגוד למצגים שהוצגו בפני הלקוחות ובניגוד למטרה שלשמה הופקד כספם, רק חלק מכספי הלקוחות נותב, בפועל, למסחר. תחת זאת, שימשו כספי הלקוחות, בין היתר, למימון הוצאות שוטפות של חברות אחרות של טלמור ולביצוע השקעות שונות של טלמור מחוץ לישראל.

בהמשך, החלה יוטרייד לפעול בשיטת "פירמידה" ועשתה שימוש בכספים שגויסו מלקוחות חדשים על מנת לממן בקשות משיכה של לקוחותיה הותיקים.

לטלמור ולמעורבים האחרים ניתנה אפשרות, בהתאם לחוק, לקיים הליך שימוע בפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), בטרם תתקבל החלטה אם להגיש כתב אישום נגדם. עניינם של חשודים נוספים בפרשה נמצא עדיין בבדיקה.

עורכי הדין אלון רון, רונן מנשה וקובי רון, המייצגים את אביב טלמור, מסרו בתגובה: "מר טלמור כופר בחשדות נגדו. חומר החקירה טרם הגיע לידינו. נלמד אותו ונשמיע את עמדתנו בהתאם".