ריבלין במרכז ה"גאה" בת"א
ריבלין במרכז ה"גאה" בת"אצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה ביקרו היום (חמישי) ב''מרכז הגאה'' בתל אביב במלאת שמונה שנים לרצח במתחם הברנוער, בו נרצחו ניר כץ ז"ל וליז טרובישי ז"ל.

בביקור נכחו כ-50 נציגים מארגוני הלהט"ב, לצד ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי ורעייתו יעל ויו"ר המרכז העירוני ל''קהילה גאה'' איתי פנקס.

"הקהילה הגאה היא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית על כל מרכיביה'', פתח הנשיא את דבריו וציין כי חברי הקהילה נאלצים להתמודד עם אתגרים ומחלוקות, "אסור לנו להתייאש חס וחלילה. יש מחלוקות הקושרות את החברה כולה ועליהן צריכים להיאבק, על דמות החברה. כל אחד על פי אמונתו.

''עלינו להביט במדינתנו, שהיא המדינה של כולנו, של כל אחד ואחד מאיתנו, להסתכל עליה בלי להתייאש ולהיאבק כולנו כל אחד על פי אמונתו, על דמותה". הנשיא הדגיש "בואו נקיים את הדיון, בואו נלבן את המחלוקת מתוך כבוד הדדי אחד לשני".

"כולי תקווה שמדינת ישראל על מוסדותיה, תדע לנהוג באחריות בקבלת ההחלטות ובצורה שלא תדיר או תשלול כל אוכלוסייה, גם במאבק על את אותם דברים שבמחלוקת. כולנו בחברה שלנו, נמצאים יחד, פועלים יחד, עושים ומקדמים יחד את החברה כולה וזו חובתנו", הוסיף ריבלין.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי אמר במפגש "המרכז הגאה שהקמנו בעיר תל אביב-יפו הוא המרכז הראשון בעולם שהוא עירוני. הקמתו של המרכז הזה לא באה בקלות. יש מי שאמרו ויש שעדיין אומרים שאין בו צורך, אבל כל עוד אפליה קיימת, יש במקום צורך. זה לא מספיק להעיד על עצמך כמאמין בשוויון זכויות או לספר שאתה תומך בזכויות להט"ב – צריך להוציא מדיניות לפועל ולא רק לדבר.

''לצערי אנחנו רחוקים מלומר שיש שוויון תודעתי ומעשי. לתל אביב-יפו, העיר העברית הראשונה, תפקיד מוביל ברמה החברתית, לשמש כמגדלור ערכי לרשויות נוספות בישראל וגם מעבר לים. כשחנכנו את המרכז הגאה ברכתי הייתה שנגיע ליום שבו לא יהיה בו עוד צורך. אני מייחל ליום שבו זה יהיה המצב במדינת ישראל", הוסיף.

איתי פנקס ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב יפו ויו"ר המרכז העירוני של הלהט"ב, אמר כי "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לכמה רגעים חשובים מאתגרים במאבק לשוויון זכויות לקהילה הלהט"בית בישראל. דווקא בשל כך, ביקורו של האזרח מספר אחת של המדינה במוסד הציבורי הרשמי של הקהילה הגאה בישראל מהווה עבורנו סוג של תיקון.

''אנו מודים לנשיא על כך שבחר לכבד את הקהילה ועל כך שגם היום הוא מוכיח שבמקום שבו שנאה, דעות קדומות ואלימות מרימות את ראשן - קיימת מנהיגות לאומית שעומדת מולן ומקדמת כבוד, קבלה ושוויון בחברה הישראלית. המסר הזה חייב להיות משותף לכל אזרחי ישראל", טען.