דון הורביץ עם ראש העיר דיקיי
דון הורביץ עם ראש העיר דיקייגרג מנקן

ארגון צדקה נוצרי בארה"ב יממן הקמת מרכז לניצולי שואה וזקנים יהודיים בעיר בילה צרקבה. מדובר במרכז ראשון מסוגו באוקראינה, שינוהל לפי תקנים מערביים מתקדמים.

הרעיון הגיע ממה שעשוי להיחשב מקור מפתיע – יהודי אמריקני בשם דון הורביץ.

הורביץ משמש כיו"ר ארגון Christians Care International, או CCI, ארגון הצדקה הנוצרי היחיד שמעניק קשת מלאה של שירותי סיוע ישירים ליהודים עניים במדינות ברית המועצות לשעבר – ושסייע ליותר מ-87,000 יהודים לעלות לישראל.

במסגרת עבודתו עם CCI, הורביץ מרבה לנסוע לאוקראינה בכדי לפקח על הרבה מהמסגרות שהיא מנהלת, ממקלטי חירום לילדים ועד מרכזים לאזרחים ותיקים. הורביץ שב ממסעו האחרון לאוקראינה בשבוע שעבר, והוא מדווח שמאז שהחלה הלחימה הפנימית באוקראינה, מצבם של אלפי יהודים עניים הידרדר באופן קשה.

הורביץ הגיע למסקנה שיהודים אלו זקוקים לתמיכה מוגברת, בכדי לשרוד.

"מצבם של הרבה ניצולי שואה וזקנים באוקראינה נורא ואיום", הסביר. "המרכז החדש שלנו יסייע לאנשים הללו, שחיים בתת תנאים, לקבל טיפול ברמה עולמית – טיפול שהם כל זקוקים לו".

הורביץ נפגש עם ראש עיריית בילה צרקבה, גנאדי דיקיי, בכדי להסדיר את השותפות בין CCI לבין העיר. העיר תתרום בניין לטובת המרכז, ו-CCI תעסיק ותכשיר את הצוות הרפואי והפסיכולוגי, שיעניק לדיירים טיפול ברמה מערבית.

CCI מצפה שהמרכז יפתח את שעריו בעוד כשנה. לדברי הורביץ, כל זה לא יכול היה לקרות ללא תמיכתם של נוצרים ברחבי העולם, שהעניקו את הכספים שמאפשרים את פעילות הצדקה.

איך קרה שיהודי עומד בראש ארגון נוצרי? "אני לא מאמין בצרופי מקרים, אמר הורביץ. "הקב"ה הוביל אותי בשביל הזה".