נשות הכותל
נשות הכותלצילום: Hadas Parush/Flash90

המאבק ברפורמים נמשך. בצל ביטול החלטת הממשלה בעניין מתווה הכותל מתוכננת מחר (שני) תפילת ראש חודש המונית ברחבת הכותל המערבי.

מאות נשים ותלמידות צפויות להגיע מחר לכותל וימחו על הניסיון מצד "נשות הכותל" לפגוע בצביונו האורתודוקסי של הרחבה מצד זרמים רפורמים וקונסרבטיבים.

בהודעתן הם מציינות הערב כי "תקנון הכותל אוסר על תפילת נשים ועלייה לתורה אולם נשות הכותל מצפצפות על החוק ופועלות בכוח הזרוע על מנת לקבוע עובדות חדשות בשטח".

יו"ר ארגון "נשים למען הכותל", לאה אהרוני, שהייתה שותפה לעתירות בבג"ץ נגד נשות הכותל מציינית כי, "מטרת הגעת המתפללות היא לשדר מסר ציבורי כי הכותל לא נועד לשינויים ומסחר פוליטי בין מפלגות וספונסרים בארצות הברית ובישראל"

"אנחנו משמיעות את קולן של מאות אלפי מתפללות שרוצות לשמור על הכותל כפי שהיה עד היום במשך אלפי שנים. בלי כל שינוי. מה שהתאים לכל עם ישראל חילונים דתיים וחרדים לא צריך להשתנות בגלל קבוצת נשים קטנה", אמרה אהרוני.

ארגונים נוספים שיקחו חלק בתפילה מציינים, "אנחנו רוצים למנוע בדרכי נועם את ביזוי הכותל בידי נשות הרפורמים ולגייס כמות מתפללות גדולה שלא תאפשר את תפילתן ברחבה ובכך תמנע מהן לבזות את הכותל ולקרוא בתורה בניגוד להלכה ולתקנון של המקום הקדוש האוסר זאת".