בית משפחת סלומון בנווה צוף
בית משפחת סלומון בנווה צוףצילום: הדס פרוש. פלא 90

תושבי נווה צוף בבנימין החלו היום (ראשון) בבניית שכונה חדשה לזכר הנרצחים, "נוה אח"י", על שם אלעד, חיה ויוסי - בני משפחת סלומון הי"ד.

נתנאל זרביב, תושב נווה צוף וחבר בצוות החירום היישובי, מסביר שמדובר במענה ביטחוני חשוב, "במוצאי השבת האחרונה היתה החלטה בפורום היישובי, בגיבוי של גורמים חיצונים נוספים, שהקמת השכונה החדשה הכרחית כדי לתת מענה ביטחוני.

''לא יכול להיות שציר המוות, אותו ציר מזרחי ממנו הגיעו המפגעים שביצעו את הצתת היישוב לפני כשמונה חודשים וממנו הגיע המחבל הארור בליל שבת, יישאר פתוח. הציר הזה חייב להיות סגור ולכן כדי להקנות את תחושת הביטחון זו אחת המשימות הראשונות - להקים כאן שכונה", מסביר זרביב.

הוא מקווה שהקמת השכונה לא תיתקל בקשיים, "הבאגר עובד כבר בשטח, יש כאן גם מענה ציוני התיישבותי הולם עם אמירה ברורה שאנחנו כאן כדי להישאר וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ. אנחנו מאמינים בצדקת דרכנו והיינו שמחים אם זה היה מגיע מלמעלה

"היו לנו כבר כמה פגישות עם כל מיני גורמים חיצוניים שמעורבים בקבלת ההחלטות ואנחנו קוראים מכאן לכל השרים והח"כים לבוא ולחזק אותנו כדי שנוכל להישאר כאן ולתת מענה לכל הצרכים".

זרביב אומר לערוץ 7 כי היישוב נוה צוף חווה משבר לא פשוט, "מעבר לתמיכה במשפחה מכל ההיבטים והבחינות, ואני מזכיר שהאם עדיין בבית חולים. האירוע הזה מגיע אחרי אירוע השריפה ומתחילות להצטבר אצל התושבים תחושה של חוסר ביטחון אישי ופגיעה במרחב האישי והמשפחתי.

''אבל למרות התחושות הלא פשוטות היישוב נוה צוף הוכיח בעבר עוצמות למרות מה שעבר, ואנחנו כאן כדי להישאר. שום דבר לא ישבור אותנו ולא יגרום לנו לעזוב את אדמתנו", הבהיר זרביב.