תושבי נתיב האבות יוצאים למאבק

תושבי שכונת נתיב האבות הכריזו היום (שני) יחד עם מועצת גוש-עציון ומועצת יש"ע על הקמת מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה.

זאת, לאור העובדה שמאז פסק הדין של בית המשפט העליון להריסת שכונת נתיב האבות שביישוב אלעזר, אין שום פתרון ומגעים עם תושבי השכונה שמתחילים להבין כי בעוד מספר חודשים, הם עלולים למצוא עצמם ללא קורת גג.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן אמר במסיבת עיתונאים שכונסה בצהריים, "אנחנו נמצאים כאן, משפט אחד לממשלת ישראל: תתחילו לשלוט. תתחילו לשלוט בארץ הארץ הזאת. תתחילו להיות ריבונים בארץ הזאת. לא יכול להיות שתושבי לב גוש עציון, צריכים להתמודד עם תביעות סרק. עם פסקי דין לא מתחשבים, בשום אמות מידה. יש פה חברות שתוקפים את התיישבות ללא שום סיבה. חוץ מסיבה אחת, שנאת ישראל, שנאת מדינת ישראל".

ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל הוסיף, "כראש רשות במפלגת הליכוד, כל הזמן הייתי במטה הבחירות של במטה הבחירות של הליכוד. אנחנו בחרנו בממשלת הליכוד, כי הממשלה הזאת צריכה לבנות ביהודה ובשומרון. במצעה רשום בנייה ביהודה ובשומרון. שום פנים באופן לא הורסים בתים ביהודה ובשומרון".

"גוש עציון הוא בקונצנזוס הלאומי כמו מעלה אדומים ואריאל. זו הסיבה השנייה שצריכים לבנות בגוש עציון ולא להרוס בגוש עציון. לכן, צריכים להתנהג לבתים האלה כמו בתים בקו הירוק. במידה ומוצאים בעלים מאותן קרקעות אשר נבנו עליהם בתים כחוק באישור הממשלה, מפצים את בעלי הקרקעות ולא מפנים את הבתים", דברי כשריאל.

עמי גבירצמן, תושב נתיב האבות, סיפר, "בעוד 8 חודשים, כל הילדים שעומדים פה, ילדים שנולדו בשכונה שנוסדה לפני 16 שנים, יהיו ללא בית. ראש הממשלה יכול לפתור את הבעיה הזו. היעד שלנו בעוד 8 חודשים לצאת מכאן עם תכנית מלאה. כל הקטע הכחול שמדינת ישראל הכריזה עליו כאדמות מדינה, מדינת ישראל היא הריבון והיא הכריזה על 95% על שטח מהשכונה שלנו כאל אדמות מדינה. אנו פונים למדינה ומבקשים ממנה לעשות תכנית ושתתחיל לבנות בשמונה חודשים הקרובים להתחיל לבנות מיד ולהתחיל לטפל בבעיה הזאת".

"אנחנו צריכים לנצל את המשבר הזה, להקמת שכונה שלמה בגוש עציון. יש מצוקת דיור במרכז גוש עציון, אלו העתודות קרקע האחרונות של היישובים אלון שבות, נווה דניאל, אלעזר ואפרת במרכז הגוש. אנו מבקשים מראש הממשלה להתערב. כל השרים איתנו, המסתובבים אצלנו ומזדהים באופן מוחלט. לא ייתכן, שכל שרי ממשלת ישראל, רוצים לבצע משהו וכמה ארגוני שמאל, שהם לא המיינסטרים של השמאל, אלא שמאל קיצוני, מנהלים את המדינה בפועל. הגיע הזמן שראש הממשלה ימשול וינחה את השרים שלו להקים אצלנו שכונה מלאה כבר בשמונה חודשים הקרובים", אמר גבירצמן.

מנכ"ל מועצת יש"ע, שילה אדלר אמר, "אתמול קברנו את משפחת סלומון מנווה צוף, המשפחה הזאת מתחברת להתיישבות ולעם ישראל. זה מתחבר לפיגוע אתמול בירדן ויכול להיות לפיגוע היום בפתח-תקווה. התיישבות היא הביטחון. המענה הכי טוב לביטחון זו התיישבות. ההתרעה הכי טובה לאותו מחבל ומפגע שידע שבעקבות זה שיקימו יישוב, יסדירו יישוב ויבנו שכונה, זה המענה הכי טובה שיכול להתריע את הבא שחושב לעשות ואיך לעשות".