המזוזה המיוחדת שהותקנה בלשכת יו"ר הכנסת
המזוזה המיוחדת שהותקנה בלשכת יו"ר הכנסתצילום: מאיר אליפור

יו''ר הכנסת, יולי אדלשטיין, קבע היום (שני) מזוזה מיוחדת בלשכתו בכנסת - בהשתתפות ראשי רשויות מיהודה ושומרון וראשי מועצת יש''ע.

המזוזה, שהוכנה על ידי האמן אסף קידרון מאיתמר, יוצרה מאבן אחת שנלקטה עבור יו''ר הכנסת מאזור בנימין. את המזוזה העניקה מועצת יש''ע לאדלשטיין ביום לציון יובל למלחמת ששת הימים ולחידוש ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן בכנסת ישראל שהתקיים בחודש שעבר.

האמן אסף קידרון שיצר את המזוזה סיפר כי "מדובר באבן מנחלת שבט בנימין, אבן שצורתה כצורת ארץ ישראל. כולנו יודעים כמה כיסופים היו לך לארץ ישראל ואנחנו יודעים כמה רצית להגיע לכאן. אנחנו רואים בך מי שמביא אור לעולם כולו והמזוזה הזו תזכיר לך את הארץ אליה ציפית".

ראש עיריית בית"ר עילית מאיר רובינשטיין בירך בשם מועצת יש''ע ואמר, "אנחנו צריכים לזכור שהיו אנשים בדור הזה שמסרו את הנפש עבור הארץ, עבור ירושלים ואנו שמחים שזכינו לראות בדור הזה גם את התקומה. ידידנו יו"ר הכנסת זכה להרגיש גם את הכאב וגם את התקומה והגיע להיות יו"ר הכנסת. זו זכות שמזוזה זו תעמוד בכניסה ללשכת יו"ר כנסת ישראל".

יו''ר הכנסת אמר בתגובה, "אני חושב שאין מתאים מן המזוזה הזו לעמוד כאן על הדלת. מזוזה מאבן מבנימין היא סמל של ארץ ישראל. זה בניין פוליטי ותמיד מחפשים פה מחלוקות, אז כדאי להזכיר שאבותינו שהיו פה לא הכירו שום קו ירוק. השומרון, יהודה, בנימין וגוש עציון - זו ארץ ישראל האמיתית שתתקיים לדורי דורות. אחרי אלפיים שנות היעדר ריבונות זה המקום של האבן הזו - בלשכת יו''ר הכנסת".