אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

מרכז רבני ברקאי יחד עם מרכז י.נ.ר משיקים סדרת הרצאות ייחודית לרבני קהילות שתתן כלים לרבנים כדי להעניק סיוע לבעיות זוגיות המתרחשות בתוך הקהילה.

את ההרצאות יעביר פסיכולוגים ידועי שם בתחום יעוץ הנישואין.

הרב שלמה סובול, מייסד מרכז ברקאי, אומר לערוץ 7 שלרבנים יש יתרון על יועצים זוגיים, "כשמגיעים ליועץ זוגי לפעמים זה בשלבים מאוחרים, הרב יכול לתפוס את הבעיות כשהן עדיין בוסר".

הרב סובול סוקר את הבעיות האופייניות בציבור הדתי-לאומי, "לפעמים זו שחיקה בחיי נישואין או ויכוחים, לעיתים ילד שמתנהג בצורה מסוימת ובגלל זה הזוגיות נפגעת, לפעמים מגיעים לנקודה בחיים שמשהו מעיב על הזוגיות.

"צריכים לעלות על הבעיה מוקדם כשעוד קל לטפל. רב זה לא רק העברת ידע תורני והלכתי אלא רב הוא אדם שבכוחו לגבש את הקהילה סביבו ולתמוך ולסייע בזמנים שמחים ובזמני משבר כספיים ואישיים".

לדבריו לא פעם הקריירה האינטנסיבית פוגעת בזוגיות, "בעיה מצויה יחסית היא שהאישה מתלוננת שבעלה חוזר מהעבודה בשעות מאוד מאוחרות וזה יוצר חיכוך, הבעל אומר שזה בשביל הפרנסה, שיהיה כסף ללימודים ולחוגים והאישה מרגישה שהבעל מעדיף את העבודה על פניה.

''לפעמים יש כאן סיפור שעומד מאחורי זה, אולי לבעל לא נוח עם אשתו, אבל לפעמים זו באמת העבודה העמוסה. לרב יש לעיתים פתרונות טכניים שיכולים להציל את המצב, לדוגמא במקרה הזה לבעל היו שעה שעתיים פנויים דווקא בצהריים והאישה נסעה להיפגש איתו במסעדה באזור העבודה".

הרב סובול סבור שלרבני הקהילה בימינו יש תפקיד חשוב בשימור המשפחתיות, "זה ברור לכולם שאחוזי הגירושין בעלייה ולכן חלק גדול מהתפקיד של הרב זה פעולת המניעה, להעצים בדרשות את החשיבות של ערכי המשפחה וגם אם יש קשיים להדגיש שכל הזוגות חווים קונפליקטים במהלך חיי הנישואין. זה חלק מתפקידו של הרב לעשות פעולת מניעה ולתת את הכוח והאמונה במוסד המשפחה".