גפני בכנס קטיף. היום
גפני בכנס קטיף. היוםצילום: מירי צחי

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) השתתף היום (שלישי) בכנס קטיף, שם הסביר את הדברים שאמר בוועידת הארץ לפני כחודש, לפיהם "הפלסטינים היו פה לפנינו" ואת החיבוק שהעניק שם לשמאל.

"לא אמרתי שאני יותר קרוב לשמאל מאשר לימין. האמת היא שאני פה מרגיש יותר קרוב, שם לא הייתה לי תפילת מנחה", אמר גפני בבדיחות.

בתחילת דבריו סיפר גפני על הדיון שהתקיים היום בכנסת בנושא תקנות גיוס תלמידי ישיבות לצה"ל תוך הדגשת שיתוף הפעולה בין החרדים לנציגי הציונות הדתית. "היה קשה לי להגיע לכאן היום, לחמנו יחד עם ראשי ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות. הייתה בעיה עם ישיבות ההסדר על התקנות והיה כאן מאבק משותף של הציונות הדתית והחרדים, בסוף ניצחנו" התגאה גפני והוסיף, "הדיון השני היה בוועדת הכספים, שם העברתי 50 מיליון שקל למפוני גוש קטיף. העברתי בחקיקה בין 600 ל-800 מיליון שקל, ההעברה של היום הייתה בושה, המדינה עקרה אנשים ומשפחות ומוסדות, הדבר האלמנטרי כשאנחנו לא צפון קוריאה היה שנטפל. זה לא בסדר מה שהמדינה עשתה כאן, ויש לא מעט נערים שנפגעו"

גפני התייחס לגירוש גוש קטיף ולעובדה שהחרדים לא היו חלק ממנו: "אנחנו לא היינו בגוש קטיף, לא היינו שם. היהדות החרדית נמצאת היום בכל המקומות ואני מייצג היום את עמדת 'דגל התורה'".

על השתתפותו בוועידת 'הארץ' אמר גפני: "הייתי בוועידת הארץ והוציאו ממנה דבר לא נכון, ואפשר לבדוק מה אמרתי. אמרתי שהפלסטינאים היו לפנינו, היו לפניכם הקיבוצים, קיבוצי השמאל על אדמות של פלסטינים מה היא ההצדקה שהתיישבתם שם? התורה הקדושה. אפילו אם הלכנו לגלות, ההצדקה לקיבוצי השמאל זה התורה, זו ההבנה שאת זה הקב"ה נתן לנו".

לדברי ח"כ גפני, "הייתי בכנס 'הארץ' וראיתי בזה שליחות, ישבו שם כ-2000 איש שחלקם מעולם לא פגשו חרדי שלא על מסך הטלוויזיה, הציבור שלנו החרדי והדתי לאומי, מאמינים בקדוש ברוך הוא. והשאלה היא האם אנחנו ב'אתחלתא דגאולה.

"הייתי מעורב בזמנו עם שרון", שחזר גפני, "היינו אנחנו באופוזיציה. המפד"ל הייתה בקואליציה וסבלנו מטומי לפיד פחות מהבן שלו. תשמעו לי יאיר לפיד לא חוזר, האיש לא עשה דבר כשר אוצר. שרון פנה אליי אז והרחתי שמאס בטומי לפיד. אמר לי 'תיכנסו'. אמרתי לו 'לא ניכנס', אמר לי: אעביר 260 מיליון לישיבות ואמר שאם צריך יעשה עוד מעשה כדי שטומי לפיד יפרוש וכשהגיע תקציב תמכנו בו".

לדבריו, "אנחנו לא מכרנו את גוש קטיף - בהוראה של הרב אלישיב. הצבענו נגד. מי שהביא את ההתנתקות זה מי שישבו עם שרון בממשלה, הם ישבו וידעו שזה הולך לקרות.

בהמשך לאותם דברים טען גפני כי הציונות הדתית חזרה רק בקדנציה הקודמת על אותה הטעות. "הלך נפתלי בנט עם תקומה - צדיקי הדור והלכו עם יאיר לפיד שאמר שהוא נגד התורה. והבית היהודי ישבה איתו בקואליציה", עקץ גפני.