Ambassador Danon and Almog at UN Security Council
Ambassador Danon and Almog at UN Security CouncilDov Levi

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, ואורן אלמוג, שנפצע ואיבד חמישה מבני משפחתו בפיגוע במסעדת 'מקסים', קראו היום (שלישי) למועצת הביטחון של האו"ם לפעול נגד תשלומי הרשות הפלסטינית למחבלים.

השניים נאמו במסגרת דיון של מועצת הביטחון בנושא המזרח התיכון. השגריר דנון הזמין את אורן לשאת דברים בפתח התכנסות המועצה.

"עד גיל 10 חייתי חיים רגילים, עד הרגע בו הכל השתנה. בזמן שמשפחתי בילתה יחד במסעדה, פלסטינית שהתחזתה לאישה הרה פוצצה את עצמה בין הסועדים ורצחה עשרים ואחד אנשים, ביניהם אבי, אחי הקטן, סבי, סבתי ובן דודי. אני נפצעתי קשות ובסופו של דבר התעוורתי." אמר אלמוג והוסיף: "מועצת הביטחון דנה היום במזרח התיכון, אבל לא בנושא החשוב ביותר: מימון הטרור על ידי הרשות הפלסטינית. הרשות משלמת משכורות לטרוריסטים ולבני משפחותיהם מדי חודש. כל מי שמאמין בערך החיים צריך לפעול נגד התשלומים האלו".

השגריר דנון אמר במהלך הדיון, "הפיגוע הרצחני בחלמיש לא היה מקרה בודד, הטרוריסט שטבח במשפחת סלומון עשה זאת בעקבות הסתה פרועה של מנהיגים פלסטיניים. תעשיית ההסתה הזו אינה חדשה. משפחתה של המחבלת מהפיגוע ב'מקסים', מקבלת עשרות אלפי דולרים עבור הרצח שבתם ביצעה. מתכנני הפיגוע הנורא הזה קיבלו כבר מעל חצי מליון דולר מהרשות".

דנון פנה אל חברות המועצה והוסיף: "אורן כאן איתנו היום, הוא גיבור שמייצג את קידוש החיים בזמן שהרשות הפלסטינית משלמת משכורות לרוצחים מורשעים. כמה חפים מפשע צריכים עוד להירצח לפני שהעולם יפעל? כמה כסף יקבל הרוצח השפל של יוסף, חיה ואלעד סלומון מהכיס של אבו מאזן?"

רוז רובינשטיין, מנכ"לית ארגוןStandWithUs שהיה שותף להגעתו של אורן, אמרה: "התשלומים למחבלים רק מרחיבים את מעגל האלימות המסוכן, כפי שראינו בטבח של בני משפחת סלומון. לקהילה הבינלאומית אסור להתעלם מהעובדה שכספיה מנוצלים לקידום שנאה ואלימות, והגיע הזמן שתשים לזה סוף."