בנט על ההסלמה בירושלים: "עלילה של הח"כים הערבים"

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נאם אחר הצהריים (רביעי) במליאת הכנסת והתייחס למתיחות סביב הר הבית בעקבות רצח שני השוטרים והצבת המגנומטרים.

"מזה כעשרה ימים אנחנו עדים להתחממות יזומה ומכוונת של גורמים פלסטינים וגם מקרב ערביי ישראל בניסיון להלהיט את הרוחות", פתח בנט.הוא הוסיף כי "מלחמה בטרור יש לנהל בחזית אחידה, חד משמעית ונחושה מבלי לשדר ריפיון. עלינו להפסיק לשלם בטווח הארוך בשביל להרוויח בטווח הקצר כי התוצאה היא שבסוף מפסידים בשניהם".

בנט האשים את חברי הכנסת הערבים בעלילת דם אנטישמית נגד יהודים, "יש יד מעבר למחבלים עצמם, יש יד שבוחשת ומעורבת והיא גם היד הנעלמה וזאת היד של חלק מהנהגת ערביי ישראל. החל מהשיח׳ ראאד סלח, וכלה של כמה מהדמויות שיושבות פה כמו חברת הכנסת זועבי וחבר הכנסת אחמד טיבי, כאן באולם הזה בכנסת ישראל יושבים שותפים לעלילית דם אנטישמית נגד ישראל. אלו שלא מפסיקים לזעוק חמאס חמאס פתאום שותקים".

"למה אתם שותקים? אתם יודעים טוב מאוד שהר הבית פתוח, כל מי שרוצה יכול ללכת להתפלל, איפה המנהיגות שלכם? למה אתם לא אומרים את האמת לציבור? תגידו את האמת: הר הבית פתוח, מדינת ישראל שומרת על הבטחון ורק על הבטחון ואין שום ניסיון לשנות שום דבר. ראיתי גם את חבר הכנסת טיבי מלהיט את האוירה. למה יוצאים להפגנות? הדם נשפך ואתם שותקים על הדם. הרי אתם יכולים לעלות להר הבית, להראות בסרטון 'הנה אני נמצא בהר הבית'. אבל אתם מעדיפים לחכך ידיים בהנאה אל מול המשבר. אתם חלק מחברי הכנסת הערבים כמהים לעוד הסלמה וכמהים לעוד תבערה", הוסיף השר בנט.

השר גם הודיע כי הוא מגבה לחלוטין את התנהלות ראש הממשלה נתניהו ופנה אל האופוזיציה.

"אני שומע בימים האחרונים מילים כגון 'היינו עושים את זה יותר טוב', 'הממשלה לא יודעת להתנהל'. זה לא נכון. האופוזיציה לצערי לא מפספסת הזדמנות להוכיח חוסר אחריות חוסר ממלכתיות, וחוסר גיבוי. זה לא סוד שהובלתי את ההתנגדות להסרת המחסומים בהר הבית אבל בשעה זאת אני מגבה את ראש הממשלה והממשלה כולה, זה זמן לאחדות והתנהלות מגובשת ואחראית, צריך להפסיק לנתח, צריך לנסות ולהבין מה מקורות הטרור ולהתחיל להלחם בו. ובמלחמה נגד הטרור אין שני צדדים שצריך להבין את מצוקתם, יש טובים ויש רוצחים זה שחור לבן. אין פה גוונים של אפור, יש צודקים ויש טרוריסטים. מאבק האור בחושך".

"אני פונה לעולם מצד אחד ולחברי הכנסת מצד שני: תבחרו צד, מלחמה בטרור יש לנהל בחזית אחידה חד משמעית ונחושה. ואני גם פונה לחבריי בימין ולחבריי בממשלה: הגיע הזמן גם שלנו באופן סדור ואחראי לשנות כיוון אל מול אתגרי הטרור ולעבור ממדיניות של מתן גזרים לפלסטינים, למדיניות של גביית מחיר כבד על טרור, לעבור מבטונדות מתגוננות למתקפה, מגלאי טרור למלחמה בטרור, אסירי חמאס חייבים לשלם את המחיר בכלא בלי ערוצים ובלי ביקורים", דברי בנט.

השר התייחס בנאום גם לנושא התערבותו של נשיא טורקיה ארדואן, בעניין הר הבית. "את הבעיות הפנימיות שלך תפתור בעצמך, לא על הגב של מדינת ישראל. הגיעה העת שתבחר בין הצטרפות למערב לבין הטרור".