רז שגיא
רז שגיאצילום: פרטי

הפורום לחוסן צה"ל אמר היום בתגובה להחלטת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בנוגע לאי גיוס טרנסג'נדרים: "צבא ארצות הברית קיבל היום החלטה המוכיחה את היותו צבא שמבסס את עצמו על הדיבר הצבאי הראשון, יכולתו המבצעית".

"הצבא האמריקאי בחר להמשיך ולהיות ערוך ומוכן לניצחון בקרב ולא גוף שמשקיע את זמנו וכספו בשילוב שיוויוני, אך שגוי מקצועית", הודיע הפורום. "אין בהחלטה הזו משום פגיעה בציבור זה או אחר, אלא הכרזה ברורה על סדר העדיפויות של הצבא, כל צבא".

הפורום, בראשות אל"מ (מיל.) רז שגיא, בחר שלא להתייחס למדיניות צה"ל בנושא טרנסג'נדרים, אך דרש מהצבא לאמץ את הרוח שמאחורי ההחלטה האמריקנית גם בנושא שילוב נשים ביחידות קרביות. הפורום הודיע כי הוא "קורא לשר הביטחון ליברמן ולרמטכ"ל איזנקוט לנהוג בדרך דומה. להשקיע את כוחו, זמנו ותקציבו של צה"ל, בביסוס כוחו ובהבטחת הניצחון הבא ולא בשילוב כפוי, מזיק בריאותית ושגוי מקצועית של חיילות בתפקידי לחימה".

בסדרת ציוצים הבוקר (רביעי) הבהיר הנשיא טראמפ כי לאחר התייעצות "עם גנרלים שלי ומומחים לענייני צבא", הוא מבקש להודיע כי "ממשלת ארה"ב לא תקבל או תתיר לאנשים טרנסג'נדרים לשרת בצבא ארה"ב בתפקיד כלשהו".

"הצבא שלנו חייב להיות ממוקד בהשגת ניצחון מכריע ומוחלט, ואינו יכול להעמיס על עצמו את העלויות הרפואיות העצומות וההפרעות שיווצרו כתוצאה משילוב אנשים אלו", הבהיר, והוסיף: "תודה".