אוטובוס
אוטובוסצילום: ISTOCK


כ-70 נהגי אוטובוס פרטיים נסעו הבוקר (חמישי) בשיירת מחאה ברחובות ירושלים. ארגון נהגי האוטובוס בירושלים דורש מהעירייה לבטל את כל דו"חות החניה שניתנו להם עד היום.

משה סיני מארגון נהגי האוטובוסים מסביר כי בניגוד לנהגי אגד, לנהגי האוטובוס הפרטיים אין מקומות מוסדרים להורדת והעלאת נוסעים, "עשרים שנה הבטיחו לנו הבטחות ולא נעשה דבר. אין לנו איפה לעצור כדי להוריד או להעלות תלמידים, נוסעים או חיילים.

״אנחנו עוצרים לדוגמא ליד הכותל או גבעת התחמושת ומורידים או מעלים נוסעים בא פקח ונותן לנו דו"ח של מאות שקלים. אנחנו גומרים יום עבודה והעירייה לוקחת לנו את כל מה שהרווחנו", סיפר.

סיני קורא לראש העיר ניר ברקת לבטל את כל דו"חות החנייה ולהפסיק את מדיניות האכיפה האכזרית כדבריו, "באנו הבוקר לגבעת התחמושת כדי לזעוק את הכאב שלנו. עיריית ירושלים הוציאה הוראות לאכיפה מטורפת ואכזרית. הפקחים באים לרשום לנו דו"חות ב-12 בלילה, גם במשך היום כשאנחנו מעלים תלמידים או מורידים זה לא מעניין אותם, הם מצלמים ובורחים.

ת״ גם בתחנות של אגד לא מרשים לנו לעצור, עד כה קיבלו הנהגים למעלה מארבעת אלפים דו"חות חנייה וכל דו"ח מינימום 250 ש"ח. פנינו במכתבים לרשויות ולשרים אבל כולם צוחקים לנו בפרצוף".

לדבריו כל עוד לא יבוטלו הדו"חות הנהגים לא יעבדו, "אנחנו מסייעים לציבור ומקלים על העומסים האדירים שיש על חברת אגד ובמקום להגיד לנו תודה מנסים להפוך אותנו למממנים של הגרעון בקופת העיר. מ-2013 אנחנו בהתכתבויות מול לשכת ראש העיר וכלום לא קורה. אין לנו מקומות לעצור והפקחים חוגגים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי ״עיריית ירושלים ביצעה עבודה רחבת היקף בנושא כדי לתת מענה לצרכי התיירות והמסיעים בעיר. העירייה ריכזה את כלל הבקשות של משרד התיירות וארגונים שונים באשר לחניה ומפרצי עצירה והורדה לאוטובוסים- ונתנה מענה לכ– 90% מהבקשות לשביעות רצון כל הגורמים השותפים.

״באשר לחניונים לאוטובוסים, הטענות אינן מדויקות - קיימים מספר חניונים ומפרצי חנייה נוספים עבור אוטובוסים : חניון קרתא, חניוני טדי, חניון הרכבת הכבדה, חניוני עין כרם, גת שמנים, כנסת ישראל ועוד.

״חניית לילה – באחריות חברות האוטובוסים וכתנאי לרישיון עסק לוודא שיש להם פתרונות לחניית לילה. למרות האמור לעיל נעשתה עבודה בשיתוף עם מנהלי הרובעים והמנהלים הקהילתיים ובחלק מהשכונות נקבעו רחובות בהם אין הפרעה למגורים אשר בהם קיימת אפשרות לחנית לילה.

״כמו כן, פקחי החניה מונחים לאפשר לאוטובוסים העלאת והורדת נוסעים ובלבד שלא תגרם הפרעה למעבר הולכי רגל ולתנועה. אולם כאשר קיימת הפרעה משמעותית לתנועה בעקבות עצירת אוטובוס, מתבצעת אכיפה כדי למנוע סכנה ולאפשר מעבר מיטבי של התנועה. העירייה ממשיכה כל העת לתת מענה בנושא ומטפלת בבקשות העולות מעת לעת בהתאם לאפשרות ולחוק״.