משפחת יפרח בבקו"ם
משפחת יפרח בבקו"םצילום: משפחת יפרח

ביום רביעי האחרון התגייסו מאות צעירים לחטיבת הצנחנים, אחד מהם הוא אסף יפרח, אחיו של אייל יפרח הי"ד שנחטף ונרצח בגוש עציון לפני שלוש שנים.

אורי יפרח, אביהם של אסף ושל אייל הי"ד, סיפר לערוץ 7 כי "אסף עוד מעט בן 21, הוא קטן בשנה וארבעה חודשים מאייל. אייל היה אז בן 19 פחות חודש, אייל התחיל את השנה במכינת עלי ועבר אחר כך לישיבת שבי חברון. הוא רצה ללמוד קצת ולהתחזק לפני הגיוס.

''אייל לא דיבר איתנו לאן הוא רוצה להתגייס אבל אסף אומר לנו שהוא תמיד אמר שהוא רוצה להגיע לפלס"ר, למקומות הכי גבוהים, והיו לו יכולות".

אורי משתף בתחושותיו ומספר כי הרגיש שאייל השבוע היה עם המשפחה בלשכת הגיוס. "גם אסף למד שנתיים במכינת עוצם ובשנה האחרונה הלך לישיבת שבי חברון, אותה ישיבה שבה למד אייל.

''אסף אמר שהוא הרגיש שהוא ממשיך את דרכו של אייל בישיבה והוא גם אמר שאייל כאילו מתגייס איתו לצנחנים. לכן זה היה יום חג אבל גם קצת יום עצוב, מצד אחד שמחנו וחגגנו יחד עם אסף שחיפש שירות משמעותי והתגייס לצנחנים והוא רוצה להגיע לסיירת, אבל מהצד השני הרגשנו שבעצם אייל הוא הבן הבכור וביום הזה שאתה עומד שם אתה אומר לעצמך, 'רגע הייתי בעצם אמור להיות פה עם אייל לפניו'".

ההחלטה של אסף להתגייס לשירות משמעותי הייתה לא פשוטה עבורם כהורים שכולים, "יש קונפליקט אבל בסופו של דבר יש לנו בחירה של חיים והמשכיות וזה מה שאנחנו עושים. הורים שכולים מקבלים מכה והחיים הופכים ליותר פגיעים ופחות בטוחים.

"אז כשאתה כמשפחה שכולה מוביל את הבן שלך לצנחנים זה לא פשוט, אבל בסופו של דבר נפלה החלטה שאם אסף רוצה לעשות שירות משמעותי אנחנו נמצאים שם בשבילו".

אורי יפרח משוכנע שההתעניינות בהם השבןע נובעת מהאחדות שהייתה בעם בימי החיפוש אחרי שלושת הנערים, "אנשים התרגשו לראות אותנו כי המקרה אז היה מאוד מרגש למדינת ישראל. כל העם הרגיש שהבנים שלנו זה הבנים של כל אחד. האחדות המופלאה שהייתה באותם ימים ואחדות שהתגלתה גם לאחר מכן במבצע צוק איתן הייתה אחדות גדולה".

משפחת יפרח גרה בסמיכות למשפחת סלומון, והיא משתדלים לחזק אותה בעת הקשה, "משפחת סלומון גרים בניין מאחורינו, הם יושבים שבעה ממש צמוד אלינו. מהרגע הראשון לאחר צאת השבת כששמענו מה שקרה אנחנו איתם מנסים לחזק אחד את השני.

"לא הכרנו כל כך לפני כן אבל לצערינו לפעמים מקרים כאלה מפגישים בין משפחות שכולות שיכולות לדבר ולהבין אחד את השני".

אורי מקווה שהאחדות שהתגלתה בעם בזמן חטיפת הנערים תתעורר מחדש, "אמרתי אתמול שאנחנו עכשיו בתשעת הימים לפני חורבן הבית ואסף יוצא להגן על הבית ואנחנו לא מוכנים יותר לראות חורבן.

"חורבן הבית השני היה בגלל שנאת חינם ואנחנו רוצים היום להרבות אהבת חינם בעם ישראל. אני מקווה שהמקרה שלנו יעורר אותנו שוב לאהבת חינם, לזכור את אותם הימים ולגלות בנו את הכוחות האמיתיים שנמצאים בתוכנו שזה לאהוב אחד את השני ולאהוב את הארץ הזאת ואת העם הזה.

"להבין מה קרה לנו באותם ימים, להבין למה אנחנו כאן ומה אנחנו עושים כאן ומה המטרה שלנו, להחזיר אותנו למקום של כמה אנחנו אוהבים את העם הזה וקשורים אחד לשני וכמה גורלנו הוא גורל אחד וכולנו בתפילה לגאולה שלמה", הוסיף יפרח.