דבי וסרמן שולץ
דבי וסרמן שולץצילום: רויטרס

בוושינגטון מנסים לרדת לעומקה של פרשייה מוזרה שייתכן שיש לה קשר להדלפת המיילים מהנהגת המפלגה הדמוקרטית בשנה שעברה. במרכז הפרשיה עומדים חברת הקונגרס הדמוקרטית היהודיה, דבי וסרמן שולץ, ואדם בן 37 ממוצא פקיסטני בשם אימרן עוואן.

עוואן הועסק במשך שנים כמומחה לטכנלוגיית מידע (IT) אצל 25 חברי קונגרס דמוקרטיים. באופן תמוה, הוא הצליח – על פי הדיווחים, להרוויח שני מיליון דולר בעבודתו זו, מאז 2004, ואשתו, אלווי, הרוויחה עוד 1.3 מיליון מאז הצטרפה אליו בעבודה זו ב-2007.

עוואן נעצר שלשום (שלישי) כאשר עמד לעלות על טיסה לפקיסטן, אחרי ששלח לפקיסטן סכום של כ-300,000 דולר, לחשבון על שמו. הוא חשוד בהונאה בנקאית, בהקשר להלוואה גדולה שקיבל עבור בית שלא שייך לו.

על פי דיווחים שונים, עוואן ואשתו חשודים גם בגניבת מידע נרחבת ובגניבת ציוד מחברי קונגרס דמוקרטיים. קיימים גם דיווחים שלא אומתו, לפיהם בביתו של עוואן נמצאו דיסקים קשיחים מנותצים. עוואן, אשתו, ובני משפחה אחרים פוטרו לפני מספר חודשים, לאחר שעלו נגדם החשדות, אולם מסיבה לא ברורה, וסרמן שולץ המשיכה להעסיק את עוואן עד למעצרו השבוע. הוא המשיך לקבל משכורת שמנה על חשבון משלמי המיסים למרות שלא יכול היה לעבוד כלל בתפקידו.

בנוסף, וסרמן שולץ נלחמה במשך שבועות ארוכים נגד דרישת המשטרה להעביר לידיה מחשב נייד שעוואן החביא בגומחה בבניין משרדים של הקונגרס. אתר ה-Daily Caller טען כי לעוואן היתה גישה לכל המיילים והקבצים של עשרות חברי קונגרס, כמו גם למחשב ה-iPad ששימש את וסרמן שולץ בניהול הוועדה הארצית הדמוקרטית (DNC) לפני שהתפטרה מתפקידה זה ביולי, 2016. האתר גם דיווח מפי אדם בצוות הדמוקרטי, כי מידע מהמחשבים בניהולו של ענאן הועבר לאיחסון בשרת נפרד.

הפרשייה כולה מדווחת רק בכלי תקשורת המזוהים עם הימין. יש הסבורים שעובדה זו מצביעה על כך שמדובר בפרשייה חמורה. אחד החשדות הוא שעוואן קשור איכשהו להדלפת המיילים מה-DNC – זו שהדמוקרטים טוענים שבוצעה ע"י גורמים שפעלו מטעם רוסיה, בכדי לסייע למסע הבחירות של דונלד טראמפ. ההדלפות הראו, בין היתר, שווסרמן שולץ פעלה באופן לא הגון לסייע להילארי קלינטון להביס את ברני סנדרס בבחירות המוקדמות.