לעלות לארץ ישראל וגם להתעלות בהאולפני אביץ - פני קדם

הרב הראשי לשעבר הרב ישראל מאיר לאו ורבה של פתח תקווה הרב מיכה הלוי ערכו ביקור מרגש בבית המדרש להכשרת רבנים יוצאי אתיופיה, במלאת שנה להקמתו.

בית המדרש, שהוקם על ידי רבה של קהילת יהודי אתיופיה בת"א-יפו, הרב יהודה סהלה, מתמקד בהכשרת רבנים בני העדה האתיופית.

כחלק מהתוכנית משתתפים תלמידי בית המדרש בפעילות בקהילה המקומית, על מנת לסייע להם לרכוש את הניסיון הנדרש לקראת פעילותם כרבני קהילות בעתיד.

בדבריו בפני התלמידים, דיבר הרב לאו בהתרגשות על מסירות הנפש של יהודי אתיופיה לארץ ישראל ולירושלים, תיאר את האתגרים בהם נתקל במאמציו לקידום ושילוב של רבנים יוצאי אתיופיה בעולם הרבנות והביע את הערכתו הרבה לתלמידי בית המדרש ולתפקיד המוטל עליהם כרבני קהילות לעתיד.

הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה וראש ישיבת עטרת נחמיה, אמר כי ''לתלמידים שיושבים ולומדים פה יש כוח עצום לחבר כבריח התיכון את כל הקהילה מצעירים ועד הבוגרים ביותר דרך מסורת הרבנות''.

ראש בית המדרש הרב יהודה סהלה הודה לרב לאו על מאמציו הרבים לשילובם של רבנים יוצאי אתיופיה במערכות הרבנות הראשית לישראל ועל הסיוע הרב שקיבל ממנו באופן אישי במסגרת פעילותו ברבנות ת"א-יפו.

הרב סהלה אמר כי ''העליה הגדולה מאתיופיה לארץ ישראל היא דבר גדול מאוד, אך בשביל שהשמחה שבארץ ישראל תהיה שלמה זקוקים אנו, לא רק לעלות לארץ, אלא גם להמשיך ולהתעלות בארץ הקודש. בדיוק לשם המטרה הזו הקמנו את בית המדרש''.

בית המדרש להכשרת רבנים לקהילות יוצאי אתיופיה מהווה חלק מפרויקט ''עולים בהצלחה'' ומתקיים בסיוע ישיבת ההסדר יפו. הפרויקט נוסד על ידי הרב סהלה בשיתוף עמותת ''אביב התורה'' וקרן ''איש לרעהו'', ונועד לתת מענה לאתגרי הקליטה וההשתלבות בחברה הישראלית.