אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

מנכ"לית ויצו ישראל, שרית ארבל, הודיעה הבוקר (ראשון) כי הארגון יפסיק להפעיל את הצהרונים שבניהולו החל מה-1 בספטמבר, זאת בעקבות רפורמת הצהרונים שאושרה בכנסת.

יש לציין כי ויצו מפעילה 84 צהרונים, הממוקמים בערים תל אביב וגבעתיים.

במכתב ששיגרה מנכ"לית הארגון להורי ילדי הצהרונים היא מסבירה, "כעמותה חברתית, אנו מחויבות לפרמטרים נוספים שההוזלה לא תאפשר לנו לעמוד בהם. הטיפול ביצירת רצף חינוכי איכותי, אינו יכול להתבסס רק על הוזלת המחיר. הוא חייב לתת מענה מערכתי איכותי ורציני".

"עלות של 935 ₪ יכולה לתת מענה בסיסי בלבד – לא לכולם: להורים יחידניים, שקיבלו הנחות, לאימהות שעובדות בחלקיות משרה, למשפחה שיש בה יותר מילד אחד, למענה למשפחות שנקלעות למצוקה כלכלית או אחרת, לגמישות והבנת צרכים ייחודיים, לפיתוח תכניות והכשרת הצוותים, לפיקוח על איכות האוכל, לארוחות בוקר בימים ארוכים, לתקשורת רצופה עם ההורים, ולנוכחות של מערך הפיקוח בשטח, שכלל עד כה רכזת פדגוגית לכל 20 צהרונים, על מנת להיות ערוכות לתת מענה לכל משבר בזמן אמת", ציינה ארבל.

לדבריה, "על רווחי הצהרונים דובר רבות בתקשורת. כעמותה, אנו לא עסוקות במספרים וברווחים. הכנסות הצהרונים, שהיו נמוכים בהרבה מהמספרים שפורסמו באמצעי התקשורת, שימשו לכל אלו, שכן איננו מחויבים לרווחים או לחלוקת דיווידנדים".

"אנו מאמינות שגם מסגרת הצהרונים היא מסגרת חינוכית, שבמרכזה ניצבת טובת הילד. מעטפת השירותים של הצהרון חייבת לכלול צוות חינוכי עם תנאי העסקה זהים לצוותי הבוקר, ימים ארוכים, קייטנות קיץ, ליווי צמוד של רכזות פדגוגיות וגמישות והתאמה לכל סוגי המשפחות. שעות פעילות הצהרונים קשות לילדים, שמגיעים אחרי יום לימודים. מסגרת איכותית מחייבת מענים שמרחיבים את המענה שהם מקבלים בבוקר ולא מצמצמים אותם. בשל כל אלו אנו נפרדות בצער ובדאגה, מהפעלת הצהרונים אותם לווינו עשרות שנים", הוסיפה ארבל.