בית המכפלה: "באנו לכאן כדי להישאר לנצח"

המשפחות היהודיות שרכשו את בית המכפלה בחברון ונכנסו בשבוע לשעבר להתגורר בו, לא מתכוונות ללכת לשום מקום, לפחות כל עוד זה תלוי בהן.

הרב עוזיהו שרבף, אחד היהודים שרכש את המקום בסיוע עמותת ''הרחיבי'', אומר לערוץ 7 כי ''יש פה אבסורד גדול, מדובר בבית שנקנה לפני חמש שנים וכל המערכות ידעו שהוא נקנה כדת וכדין, כולל שר הביטחון''.

לטענתו, "כל המערכות הסתכלו על העסקה ואישרו אותה. בא המנהל האזרחי והמציא תקנה שלא הייתה קיימת בשום מקום בעולם וגם במדינת ישראל - שכדי להיכנס לבית צריך לרשום אותו''.

''הדבר הזה לא קיים בשום מקום אחר בעולם, זה חוק שהמנהל האזרחי המציא במיוחד לבית הזה. עכשיו הם לוקחים אותנו למסע של שנים עד שיאשרו אותנו", תוקף הרב שרבף.

הוא משמיע ביקורת חריפה על המנהל האזרחי ומאשים כי מדובר ב''גוף שפועל בצורה שיטתית ואידיאולוגית נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון. כשאני פוגש שרים הם אומרים שזה קורה בעוד מקום, יש פה בעיה שורשית עם המנהל האזרחי ומישהו צריך לטפל בה באופן שורשי''.

הרב שרבף מוחה על השתוללות הבנייה הערבית הבלתי חוקית שלא נאכפת כלל. ''תראה מה קורה בדרך לירושלים, ערים (פלסטיניות - א"א) שלמות בשטח C, לצערי הרב ממשלת ישראל שהיא ממשלת ימין אין לה כוח לעמוד מול הפקידים''.

המשפחות היהודיות שרכשו את בית המכפלה לא מתכוונות לעזוב אותו כל כך מהר. ''אנחנו נקנה ונקנה ונקנה ובעזרת ה' נעשה רצף של בנייה יהודית נקנה גם בצד השני של העיר. אנחנו באנו לנצח נצחים ושום דבר לא ירתיע אותנו, וגם אם אנחנו לא נראה את התוצאות אז הבנים שלנו יראו''.

צפו: הבדלה בבית המכפלה