כספי במדי הנבחרת. חזר בזמן
כספי במדי הנבחרת. חזר בזמןצילום: האתר הרשמי של פיב"א

31 ימים בדיוק לפני שהיא מארחת לראשונה בתולדותיה את אחד משלבי אליפות אירופה בכדורסל, קיימה הערב (ראשון) נבחרת הכדורסל של ישראל משחק הכנה נוסף מול נבחרת רומניה אותה ניצחה רק שלשום בתוצאה 83:73.

אחרי שביום שישי האחרון ניצחה הנבחרת הישראלית ללא הקפטן עומרי כספי שנעדר בשל חוקי ה-NBA וליאור אליהו שקיבל אישור להיעדר מטורניר ההכנה, הערב התקשתה הנבחרת הישראלית מול הרומנים באולמם הביתי. רביעי גדול בו הצליחו להשאיר את הרומנים על 14 נקודות בלבד לעומת 23 בהתקפה, סייעה לישראלים לברוח בדקה האחרונה למשחק ולרדת ממנו עם ניצחון נוסף, שני ברציפות מול הרומנים כחלק ממשחקי ההכנה לקראת אליפות אירופה, עם 85:81.

הנבחרת הישראלית שפתחה עם חמישייה שכללה את גל מקל, בר טימור, גיא פניני, ריצ'רד האוול ועומרי כספי נקלעה לפיגור מוקדם במשחק, כששלשה של מולדובנו הרומני קבעה יתרון 7 נקודות שנשמר עד לסיום הרבע, עם 18:25.

גם ברבע השני צלפו המקומיים מחוץ לקשת, ורק שלשה של יותם הלפרין שמרה את הישראלים במשחק כשזה השווה ל-27:27. שלשה נוספת, הפעם מצד הישראלים בראשותו של יוגב אוחיון, העלתה את הנבחרת הכחולה לבנה ליתרון ראשון במשחק, אבל ווטסון עם 5 נקודות רצופות הוריד את שתי הקבוצות להפסקת המחצית כשההפרש עומד על 4 נקודות לזכות הרומנים, 40:44.

גם ברבע השלישי לא הצליחו הרומנים לברוח לאורחים מישראל, וכספי עם הנקודה ה-14 שלו, עלה למקום העשירי בקלעי כל הזמנים של נבחרת ישראל כשהוא עובר את טל בורשטיין לו היו 1,173 נקודות. ווטסון החל מעין ריצה עם 0:7, וחדירה יפה של דאוסון צימקה את ההפרש לכדי 5 נקודות בלבד בירידה לרבע הרביעי והמכריע, 62:67.

הרבע הרביעי היה שייך כולו לאורחים מישראל כשמעל כולם היה זה עידן זלמנסון הצעיר שסיפק את הסחורה בתוך הצבע עם מסירות נהדרות של יוגב אוחיון. לרומנים לא היה מענה לכך ובסופו של דבר ירדו גם בפעם הזו עם הפסד לנבחרת הישראלית, הפעם בתוצאה 85:81.

כזכור, לראשונה בתולדותיה, תארח הנבחרת הישראלית את אחד משלבי אליפות אירופה היוקרתית, היורובאסקט כשזו תארח את נבחרות ליטא, איטליה, אוקראינה, גיאורגיה וגרמניה בהיכל מנורה מבטחים שבתל אביב.

אחרי קצת יותר משבוע של אימונים ופגרה ארוכה בכדורסל הישראלי, נראה שהנבחרת הישראלית מגיעה לאליפות בכושר משחק סביר ואולי יותר מכך - עם לא מעט אופי ורוח קבוצתית - זה יספיק בשביל לעלות לשלבים הגבוהים בטורניר היורובאסקט הקרוב שיתקיימו בטורקיה? תשובות בקרוב.

כעת, כשהיא ללא הפסדים בטורניר ההכנה הראשון שלה לקראת האליפות, תשוב הנבחרת לארץ, ואחרי מספר ימי מנוחה ימריאו שחקני הנבחרת לטורניר הכנה נוסף בסנט פטרסבורג, שם יפגשו את נבחרות פינלנד ורוסיה המארחת לשני משחקי אימון. משחקי ההכנה הבאים של ישראל יהיו בארץ - שני משחקי הכנה נגד בריטניה, ומשחקים נוספים נגד סלובניה וטורקיה, המארחת את השלבים המכריעים של אליפות אירופה היוקרתית הקרובה.