מפעל הפיס מחפש את הסופר התורני הבא

בנוכחות רבני וועדת השיפוט של תחרות החיבורים התורניים של הפיס, השיק יו"ר מפעל הפיס האלוף (מיל') עוזי דיין את תחרות החיבורים התורניים לציבור הדתי לאומי החמישית ברציפות.

בהשקה שהתקיימה השבוע בבית מפעל הפיס נכחו הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב, הרב מרדכי גרינברג ראש ישיבת כרם ביבנה, עמרי לוטן מנכ"ל מפעל הפיס, יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, אסף מינצר ראש המועצה האזורית אלקנה, רבנים ואישי ציבור נוספים והזוכה במקום הראשון בשנה שעברה הרב ישי שריד תלמיד כולל דיינות בבית אל.

את אירוע ההשקה פתח יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין בהכרזה על התחרות השנה בנושא ירושלים 'לרגל 50 שנה לאיחוד העיר', וסיפר לנוכחים על הדיונים הקבועים בין הרבנים בבחירת נושא התחרות שיתאים לכל משתתפי התחרות, אברכים ותלמידים מישיבות ההסדר, כוללים ומכינות. השנה, ציין דיין, נושא ירושלים קיבל הסכמה של פה אחד .

יו"ר הפיס סיפר בגאווה על למעלה מ-7,350 חיבורים שנשלחו לתחרות במהלך השנים על ידי אברכים ותלמידים מישיבות ההסדר, כוללים ומכינות, מתוכם 1,200 חיבורים בתחרות האחרונה.

דיין הסביר על החשיבות הרבה שמפעל הפיס מייחס לתחרות: "המיזם מהווה את החיבור האידיאלי בין ערכי החינוך היהודי, המעודדים חיבור למקורות והתרבות היהודית המעוגנת במאות שנים של ספרות תורנית ענפה".

בהמשך ציין דיין כי גם השנה הפרס הראשון יהיה על שמו של שר אורי אורבך ויעמוד על סך 25,000 ש"ח, הפרס השני על סך 20,000 ש"ח, המקום השלישי יזכה בפרס בסכום 15,000 ש"ח, המקום הרביעי 10,000 ש"ח, המקום החמישי ב-5,000 ש"ח ולצידם עוד שבעה זוכים בזכות לקניית ספרי קודש בסך של 1,000 ש"ח.

חברי וועדת השיפוט הרב מרדכי גרינברג והרב יעקב שפירא הודו למפעל הפיס על המיזם שמחבר את לומדי התורה לכתיבת חיבורים תורניים. הרב יעקב שפירא ראש ישיבת 'מרכז הרב', שיבח את מפעל הפיס והעומד בראשו עוזי דיין על העיסוק המתמיד בנתינה לכל המגזרים. ראש המועצה שומרון יוסי דגן ואסף מינצר ראש המועצה אלקנה סיפרו על המהפכה שעשה היו"ר עוזי דיין בתקציבי מפעל הפיס למועצות בשומרון.

לסיום הודה הרב ישי שריד מכולל דיינות בבית אל הזוכה במקום הראשון בתחרות שנה שעברה, "אנשים חשבו שהזכייה שלי זה הפרס הכספי שזכיתי, חשוב להבין שהזכייה האמיתית שלי שכל הלימוד שלי השתנה. החשיבה, הדיונים, ההתייעצויות, הכל משתנה מאז שמשתתפים בתחרות חיבורים תורניים".