סין שיגרה עלבון אל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אחרי שהביע את תסכולו מסירובה של בייג'ין ללחוץ על צפון קוריאה, כדי שזו תחדל מלפתח נשק אטומי וטילים בין יבשתיים.

"אני מאוכזב מאוד מסין", כתב טראמפ בצמד ציוצים. "הם לא עושים למעננו כלום לגבי צפון קוריאה, רק דיבורים. לא נרשה לזה להימשך. סין יכולה לפתור את הבעיה הזו בקלות"

עיתון ה"גלובל טיימס" הסיני, המנוהל ע"י הממשלה הקומוניסטית, כתב היום (שני) בתגובה במאמר מערכת: "כשטראמפ מתעל את הכעס שלו לביקורת נגד סין, הוא עושה דבר בלתי סביר". כותב המאמר התעקש שסין דווקא "הפעילה לחץ עצום" על פיונגיאנג. "טראמפ טוען ש'סין יכולה לפתור את הבעיה הזו בקלות'", המשיך העיתון. "אבל הצהרה כזו יכולה לבוא רק מנשיא ירוק שיודע מעט אודות נושא הגרעין של צפון קוריאה".

"פיונגיאנג נחושה בדעתה לפתח את תוכנית הגרעין והטילים שלה ולא אכפת לה מאיומים צבאיים מארה"ב ודרום קוריאה", הוסיף ה"גלובל טיימס". "איך יכולות סנקציות סיניות לשנות את המצב?".

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר היום כי דיבר בטלפון עם טראמפ וכי הנשיא הבטיח "לנקוט בכל הצעדים הנחוצים בכדי להגן" על יפן, וכי הוא שיבח אותו על כך. הוא גם קרא לרוסיה ולסין לעשות יותר בכדי לרסן את צפון קוריאה.

ארה"ב חוששת שכל התקפה צבאית שלה על צפון קוריאה עלולה לגרור תגובה גרעינית של פיונגיאנג נגד דרום קוריאה ויפן.