קבוצת ניצנים, זוכת ליגת בתי הכנסת בירושלים
קבוצת ניצנים, זוכת ליגת בתי הכנסת בירושליםצילום: רפי בן חקון, אלטרנטיבה 1

ליגת הכדורסל לקהילות בתי הכנסת בארגון וניהול עיריית ירושלים הגיעה לשיאה כאשר שחקני קבוצת בית הכנסת "ניצנים" זכו באליפות הליגה, לאחר שניצחו במשחק הגמר את קבוצת בית הכנסת "רמות ציון" 19-39 .

בנוסף לגביע האליפות היוקרתי, זכו שחקני ניצנים בפרס הגדול של הליגה – סיר קוגל ירושלמי לקידוש בבית הכנסת. את סיר הקוגל וגביע האליפות העניקו סגן ומ"מ ראש העיר ירושלים מאיר תורג'מן וחבר מועצת העיר משה ליאון.

לפני משחק גמר הליגה, התקיים משחק הגמר של הפליאוף התחתון בו ניצחה קבוצת הר חומה את קבוצת בית חיבה 38:40. באירוע החגיגי נכחו אמנון שנק מנהל יחידת הכדורסל באגף הספורט העירוני, אלון חסיד מנהל ליגת בתי הכנסת בפועל, עו"ד אילן קמינצקי, עורך אתר הליגה וממייסדי הליגה וצופים רבים.

משחק הגמר, נעל את העונה המוצלחת ביותר של ליגת הקהילות ובתי הכנסת בכדורסל בירושלים. ליגת בתי הכנסת המתקיימת בבירה זו השנה השביעית ברציפות ומהווה את ליגת הכדורסל של בתי הכנסת הגדולה בישראל , שברה השנה את שיא המשתתפים עם לא פחות מ-24 קבוצות הנוטלות חלק פעיל במשחקי הליגה, הנמשכת קרוב לחצי שנה .

הליגה, נולדה ביוזמת קהילות בתי הכנסת שפנו לראש העיר ירושלים ניר ברקת שיפעל להקמת הליגה. מאז פתיחתה, הפכה הליגה לשיחת היום בקרב מתפללי בתי הכנסת בירושלים והביקוש לרישום מצד קהילות רבות בעיר משנה לשנה עולה כולל קבוצות חרדיות.

הליגה נפתחה בחודש ינואר השנה בהשתתפות שיא של 24 קבוצות מכל שכונות העיר כאשר במהלך העונה התקיימו קרוב ל-100 משחקים, התקיימו במגרש הכדורסל בהיכל הספורט מלחה ובאולם הספורט ברמות.

ראש העיר ירושלים , ניר ברקת סיכם את הליגה ואמר, "המודל שיצרנו הפך מהר מאוד למסורת ומדי שנה מתרחב עם השתתפותן של קהילות נוספות. זו עוד דוגמא לביסוס מעמד הספורט בבירה בצורה ייחודית בשילוב של קודש וחול".

ראש מינהל תרבות וספורט בעירייה, אריאלה רג'ואן הוסיפה,"ליגת הכדורסל של בתי הכנסת היא אחת מפעילויות הספורט הייחודיות המתנהלות במהלך השנה בעיר. אנחנו ממשיכים כל העת לפתח ולחזק את הספורט בירושלים, בשכונות העיר ולעודד את התושבים מכל המגזרים בעיר לעסוק בספורט וליהנות משלל הפעילויות שהעירייה מפיקה".