חברון
חברוןצילום: אייסטוק

באתר הג'רוסלם פוסט דווח היום (שני) כי פעילת BDS מארה"ב בשם אריאל גולד הגישה בקשה לצו הרחקה נגד ענת כהן מהיישוב היהודי בחברון, וכי הבקשה תידון בבית המשפט המחוזי בירושלים ביום רביעי.

כהן הופתעה לשמוע את החדשות כשהתקשרנו אליה. היא ערכה בירור ואז אישרה שאכן הוגשה נגדה בקשה לצו הרחקה.

"יצאתי בבוקר לעבודה וראיתי אותה רבה עם איזה ילד שלנו, ילד קטן, ופשוט אמרתי לה שתסתלק מהרחוב, אם היא באה להתקוטט עם ילדים קטנים", סיפרה לנו ענת כהן. "אמרתי לה, לכי לאל אקצא, שם יהיה לה עם מי להזדהות. לכי לחלמיש, שם יהיה לה אולי שמח בלב לראות את האסון שפקד אותנו שם".

"משום מה כל החבורה הזאת מאוד אוהבת להציק דווקא פה", ציינה כהן. "היא חוצפנית. אני גרה פה, הולדתי פה 11 ילדים, אני גרה פה 35 שנים. היא באה ברחוב שלנו להתקוטט ועושה פרובוקציות. בשביל זה היא באה לארץ".

" היא הלכה לבית משפט שיעשו לי צו הרחקה", הוסיפה. "למה מי היא? שתגיד תודה שבכלל נתנו לה לנשום פה את האוויר. היא בעצמה אלימה. אני לא נוגעת בטיפוסים האלה. אני יודעת איזה מחלות הם נושאים איתם?"

גולד, תושבת מדינת ניו יורק, שייכת לארגון פמיניסטי אמריקני קיצוני הקרוי "קוד פינק" (Code Pink), וערכה פרובוקציות רבות לאורך השנים, כולל החזקת שלט בעד החרם נגד ישראל ברחבת הכותל. היא גם הפריעה למצגת של השחקן אשטון קוצ'ר, בגלל שהחברה שהוא מושקע בה לא מחרימה את ישראל.

גולד היא יהודיה, ולדבריה – כפי שצוטטו בעיתון "הארץ" – היא צאצאית של רבי יוסף קארו. בעיתון "ישראל היום" נכתב לפני שלושה שבועות כי כניסתה לישראל היא מחדל של הרשויות, שלא היו מודעות לשיוכה הקיצוני.