אחד הציורים שציירה המחבלת
אחד הציורים שציירה המחבלתצילום: דובר צה"ל

חיילי גדוד התותחנים 55 מהאגד הארטילרי 215 שירתו לפני כחצי שנה בחטיבה המרחבית אפרים, ועשו ככול שביכולתם לשמור על ביטחון התושבים בגזרה.

באחד הימים, עלה סמל אלן אודל לשמירה במוצב. בשעות הצהריים התקרבה דמות חשודה במהירות מאזור קלקיליה, לעבר המוצב.

ככל שהדמות התקרבה יותר זיהה אילן כי מדובר באישה פלסטינית, ובין רגע הבחין אלן בעצירתה הפתאומית.

"ראיתי דמות מתקרבת במהירות לש.ג. וכ- 20 מטר ממנו היא נעצרה והתחילה לחפש משהו בתיק", תיאר אלן. הוא זיהה שמדובר במחבלת כאשר היא הוציא משהו חד מתיקה. הוא הקפיץ את כיתת הכוננות שיצאה מהעמדה לכיוון הפלסטינית ואמר לה לעצור.

הסיור בפיקודו של סגן עומר לוי קפץ לנקודה וסייע לאלן לתפעל את האירוע. כשהמחבלת התקרבה לסמל אלן אודל וסגן עומר לוי, השניים צעקו לעברה שתשליך את הסכין אך כשלא ענתה לדרישותיהם, פתח אלן בנוהל מעצר חשוד וירה ירייה אחת באוויר, על מנת להרתיע את המחבלת.

המחבלת זרקה את הסכין ולאחר מכן הועברה לטיפול השב"כ. לאחר חקירת שב"כ הודתה הפלסטינית כי בכוונתה היה לבצע פיגוע דקירה נגד החייל. אחרי חיפושים בביתה נמצאו אצלה ציוריים בהם היא מצוירת דוקרת חיילים.

היום (שני) התקיים יום הגיוס לחיל התותחנים. סמל אלן אודל ביקש למסור למתגייסים החדשים כי "היום לפני שנתיים התגייסתי לחיל התותחנים, לפני הגיוס לא ידעתי על הפעילות הרבה שתותחן עושה, מצד אחד המשימה שלי לירות בתותח ומהצד השני לשמור על ביטחון האזרחים. חשוב לי להגיד לכם המלש''בים שהתגייסו היום לחייל, אתם מגיעים למקום שהוא משפחה".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל