שחקני סכנין. מי יהיה המאמן הבא?
שחקני סכנין. מי יהיה המאמן הבא?צילום: פלאש 90

הפיטורים המהירים ביותר? חודש בלבד לאחר שמונה בקול תרועה רמה, הודיעה הערב (שלישי) בני סכנין על פיטוריו של מאמנה הברזיאלי ז'אירו סווירסקי.

לטענת סכנין, התנהלותו של המאמן הברזילאי היא שגרמה לפיטוריו, כשזה מתח ביקורת קשה על התנהלות המועדון מהמגזר הערבי.

"הנהלת בני סכנין התכנסה הערב ודנה בסוגיית סווירסקי והתבטאויותיו והתנהגותו, כאשר האחרונה שבהם נטישת חניכיו ועמיתיו בסגל ואת המועדון בכלל", נכתב בהודעת המועדון.

סווירסקי כעס על כך שלא עבר בבקרה התקציבית לפני משחק גביע הטוטו האחרון בו הובסה קבוצתו בתוצאה 1:4 בידי מכבי חיפה, והחליט על דעת עצמו לנסוע מספר שעות לאחר מכן לאיסטנבול כשזה טען בתוקף כי הסיבה לנסיעתו היא לשם חידוש הוויזה מאחר שטרם קיבל אשרת עבודה.

לדברי המועדון מהמגזר הערבי הסיפור הוא שונה לגמרי. "סווירסקי התבטא בחריפות כנגד המועדון והנהלתו ערב משחק גביע הטוטו האחרון ולא גילה קורטוב של אחריות ליצירת אווירת עידוד וריכוז בקרב שחקניו ולא הזדהות עם קשיי המועדון בנושא הבקרה", כתבו אלה בהודעתם, "למחרת הוא נעלם יחד עם עוזרו ונטש את מקום עבודתו ללא התראה וללא ידיעת הנהלת המועדון ואישורה.

עוד טענו בסכנין, "סווירסקי המשיך לפרסם טיעוני סרק של אישורי שהייה בארץ ותוקף ויזה כניסיון לתרץ את מעשיו. כל התנהגותו והתבטאויותיו נטלו ממנו את ערך המנהיגות ונשתייר עירום מערך זה".

"הנהלת המועדון בתחילת העונה קיבלה החלטה אמיצה להתקשרות עם מאמן זר, אשר יוביל את השביל המקצועי של המועדון. סכנין לא טעתה ברעיון, אך כנראה שכן מעדה בבחירת האיש. הנהלת סכנין רואה בהתנהגותו של סווירסקי את החלטתו לסיים את עבודתו בסכנין. הוא חרט את הפסקת דרכו במועדון".