ישיבת עוד יוסף חי
ישיבת עוד יוסף חיצילום: אלחנן גרונר

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) פנה היום (רביעי) לשר הביטחון אביגדור ליברמן והביע מחאה על כוונת צה''ל ומערכת הביטחון להוציא צו תפיסה לבניין ישיבת ''עוד יוסף חי'' ביצהר.

סמוטריץ' שיגר את מכתבו לליברמן בעקבות הדיווח אמש בערוץ "כאן 11", ולפיו מערכת הביטחון שוקלת לתפוס את בניין הישיבה ביצהר ולהכניס למקום פלוגת מג"ב בשל רצף אירועי אלימות שנעשו לכאורה על ידי תלמידי הישיבה.

"תמהני על פעולתך הנמהרת והבלתי מתפשרת מול הישיבה ביצהר. לא זכורה לי החלטיות ופעולה בלתי מתפשרת כזו במקרים חמורים שבעתיים של אלימות, פעולות טרור ורצח של אזרחים או כוחות הביטחון, כאשר הדבר נעשה על ידי בני עוולה ערבים לאחר ששולהבו על ידי דרשן מסית במסגד", כתב סמוטריץ'.

"אשמח לדעת כמה מסגדים נתפסו ונסגרו בתקופת כהונתך במשרד הביטחון, ובכלל בשנים האחרונות... או שמא סגירת מוסדות דת בשל מעשים או התבטאויות שמורות אצלך ליהודים בלבד", תהה.

ח''כ סמוטריץ הדגיש במכתבו לשר הביטחון כי "הדבר מקומם שבעתיים על רקע שבוע בו פגעה המערכת שבראשה אתה עומד בריבונותנו בהר הבית, כאשר הובילה החלטה בקבינט להסרת המגנומטרים מהכניסה להר, וזאת ללא כל חלופה אמיתית שתבטיח את בטחון השוטרים הנמצאים בהר. מגנומטרים אתם לא מצליחים להשאיר בפתח הר הבית אבל את הישיבה ביצהר אתם רוצים לסגור?!''.

סמוטריץ' הבהיר כי הוא לא מקל ראש בפעילות אלימה ולא חוקית של מי שקיימות נגדו חשדות. ''אולם במקרה ואכן ישנם כאלו, תתכבד המשטרה לחקור את החשודים ולהגיש כנגדם כתב אישום. אין שום הצדקה לענישה קולקטיבית ובלתי חוקתית הנעשית לשם הפחדה ומבוצעת רק כנגד יהודים.

"כולי תקווה כי הפרסום אינו נכון וכי לא עלתה כוונה כזו על ידי מי ממערכת הביטחון. אם ישנה אמת בפרסום אני רואה את הדבר בחומרה רבה ודורש להסירו מסדר היום" סיכם ח''כ סמוטריץ' את מכתבו.