אורן חזן
אורן חזןצילום: חזקי ברוך

ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, יואב הורוביץ, התקשר הבוקר (רביעי) לח''כ אורן חזן והורה לו שלא להגיע הבוקר למעבר אלנבי ולא להיפגש שם עם חבר הפרלמנט הירדני.

חזן היה בדרכו לגשר ואז קיבל את ההנחיה מנתניהו. בעקבות כך הוא החליט להסתובב עם רכבו ולעזוב את המקום.

''כמי שתמיד אומר כן לשלום ולא לאלימות ולעימות, הייתי בדרכי לגשר אלנבי למפגש עם עמיתי הירדני - מפגש שבעיניי הוא גשר לפיוס'', אמר חזן. ''אך בדרך לשם נתבקשתי ע"י רה"מ נתניהו שלא להגיע לאותו מפגש ומתוך אחריות ומנהיגות החלטתי להיענות לבקשתו ואכן לא להגיע לגשר.

''אני מודה שאני מעט מאוכזב'', הוסיף חבר הכנסת. ''אחרי הכל, רציתי לשוחח איתו ולהסביר לו שבסופו של יום ירדן היא פלסטין ופלסטין היא ירדן ומוטב היה לו היה לוקח ביחד עימו את אחיו ואחיותיו, ערביי השטחים המגדירים עצמם 'פלסטינים', בחזרה לביתם שבירדן''.

כזכור, חבר הפרלמנט פרסם בתחילת השבוע הודעה, בה הזמין את ח"כ אורן חזן לעימות היום (רביעי) בגשר אלנבי. הירדני אף הבהיר את כוונתו וכתב לחזן, "אכסח אותך במכות. אדם שפל ובזוי שמתחבא מאחורי הסיוע האמריקני".

חזן לא נותר חייב וצייץ אתמול בתגובה בטוויטר, "אני נענה להזמנתו של חבר הפרלמנט הירדני לפגישה על הגשר. מחר בעשר בבוקר אגיע לגשר אלנבי לשיחה בגובה העיניים. יש לי הצעה שלא יוכל לסרב לה".

עם זאת, חזן הבהיר שתיאם את בואו עם גורמי הביטחון ולא יטול סיכונים. "אני לא אחצה את הגשר לירדן אבל אנסה לארגן פגישה בתוך המעבר".

הרקע להזמנה הזועמת של חבר הפרלמנט הירדני הוא ציוץ שפרסם ח"כ אורן חזן בעקבות האירוע בו נפגע מאבטח בשגרירות ישראל בעמאן.

"נראה ששכנינו ממזרח לירדן, אלו שאנו משקים וגם שומרים להם על הישבן יומם ולילה, צריכים קצת חינוך מחדש. זה מתחיל להרגיש כמו שלום ולא להתראות", צייץ חזן ועורר זעם בירדן.