חה"כ מועלם ועזריה
חה"כ מועלם ועזריהצילום: פלאש 90

כזכור, ב-26.7 קרה בכנסת משהו שמזכיר דיקטטורות שמאלניות כמו ונצואלה, יותר מאשר משטרים דמוקרטיים: בדיון חשוב על הצעת חוק לשינויה של "חזקת הגיל הרך" בגירושין, הוצאו לפתע כמעט כל המוזמנים והאורחים שאינם חברי כנסת, חלקם בכוח.

יו"ר הישיבה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), הורה למוזמנים ולאורחים לצאת מהאולם לאחר שח"כ שולי מועלם (הבית היהודי) פרצה בבכי וסיפרה – תוך שחברות כנסת אחרות מלטפות ומרגיעות אותה – כי היא נתונה תחת איומים מזה 4.5 שנים, מצד פעילים למען זכויות אבות גרושים המבקשים לבטל את חזקת הגיל הרך.

"חצי ממי שיושב פה איים על החיים שלי", צעקה ח"כ מועלם בגרון ניחר. "את תעמדי מול שתי הילדות שלי כשאני אמות בגללם?", הטיחה בהילה שי וזאן, מארגון "שווים, שונים".

"זה ארבע וחצי שנים אני נתונה תחת טרור, אין מילה אחרת", אמרה ח"כ מועלם לאחר הוצאת המוזמנים והאורחים. "טרור. והבקשה שלי לדבר רק מול חברי הכנסת ומשרדי הממשלה נובעת מזה. המציאות שבה מרסקים פנסים של המכונית שלי. שורטים לי את האוטו. כותבים לי 'אחרי שאנחנו נטפל בך לא יזהו אותך במכון הפתולוגי', לא קרתה באף חוסר הסכמה שהיתה בבית הזה".

כאשר ח"כ מרגי שאל את ח"כ מועלם אם קיבלה עדכון מהמשטרה לגבי החקירה בנושא, היא השיבה "לא". כעבור מספר ימים דווח בתקשורת כי ח"כ מועלם קיבלה שמירה אישית, בשל איומים שקיבלה עקב פעילותה בנושא הר הבית, אך גם עקב עמדתה בנושא חזקת הגיל הרך.

''הילדים שלי כבר איבדו אבא פעם אחת''

ניסינו לברר מול הכנסת ומשטרת ישראל אם הח"כית אכן הגישה תלונה בגין הפגיעות במכוניתה והאיומים שקיבלה, לדבריה.

הדובר בירר את העניין ומסר כי ארבעה ח"כים – חה"כ מועלם ומוטי יוגב מהבית היהודי, וחה"כ מירב בן ארי ורחל עזריה מכולנו, אכן פנו לקצין הכנסת בנושא זה, והקצין פנה עקב כך במכתב למרחב מוריה במשטרת ישראל. ואולם, הדבר אירע, לדבריו, לפני כשנה, ב-12.7.16, ואין לו כל מידע לגבי תלונה נוספת.

בדקנו מול הדוברות של משטרת ישראל ושל מרחב מוריה ונמסר לנו כי הם לא מוצאים את התלונה, וכי יש צורך במספר התלונה שהוגשה. דובר הכנסת לא הצליח למצוא את מספר התלונה, נכון לרגע זה – למרות שחלף יותר משבוע מאז פנייתנו.

ואולם, נודע לנו ממקור שאמינותו אינה מוטלת בספק כלשהו כי מכתב התלונה שהועבר למשטרת ישראל ביולי שעבר אינו מכיל כל טענה לגבי אלימות, נזק לרכוש או איומים כלשהם מצד פעילי אבות גרושים. המכתב התייחס למסרים שהועברו בין פעילי אבות גרושים בפייסבוק, שתיכננו לשלוח אל הטלפונים של חברי הכנסת צילומים של ילדיהם, שנפגעים כתוצאה מחזקת הגיל הרך.

נציין כי הטענות לגבי מסרים מאיימים, שריטת מכוניות וכד' מושמעים ע"י מנהיגות פמיניסטיות רדיקליות באקדמיה ובכנסת מזה עשר שנים, כתשובה קבועה לטענות האבות הגרושים בדבר אפליה.

ביקשנו את תגובת ח"כ מועלם אך זו טרם נתקבלה.

הכותב הוא יו"ר תנועת המשפחה.