חלימי וזירת הרצח
חלימי וזירת הרצחצילום: דוברות המשטרה

בעלה של מיכל חלימי הי"ד שנרצחה על ידי ערבי משכם כשהיא בהריון מתקדם, דוחה את גרסת המשטרה הטוענת כי הרקע לרצח הינו רומנטי וקובע כי היא נרצחה על רקע לאומני.

''אני אהרון חלימי, בעלה של מיכל חלימי אשתי שנרצחה ב-28 במאי", אמר אהרון בסרטון שהפיץ, ''משטרת ישראל מסרה גרסה ואנחנו מתנגדים ופוסלים את כל גרסת משטרת ישראל''.

מיכל הי"ד תיקבר אחר הצהריים. בעלה הבהיר ''נשב שבעה ואחר כך נגיב בהרחבה ונגיש תביעה נגד משטרת ישראל. האמת והצדק יצאו לאור''.

כאמור, הבוקר הותר לפרסום כי מיכל חלימי (29) מהיישוב אדם בבנימין נרצחה על-ידי מוחמד חארוף, ערבי תושב שכם. עמותת "יד לאחים" ליוותה וסייעה לבעל בחודשיים האחרונים באיתור אשתו הנעדרת.

בעלה של מיכל פנה "יד לאחים" לאחר היעלמותה של אשתו בסוף חודש מאי על מנת שהעמותה תסייע לו באיתורה. במסגרת זו ליוו עו"ד יורם אקוע, לשעבר מפקד תחנת בנימין במשטרת ישראל, ועו"ד מיכה אהרוני, את הבעל מטעם הארגון במהלך הניסיונות והפעילות לאתרה.

בעמותת יד לאחים אומרים כי "למרות סימנים והצלבות שונות שביצענו ואשר הצביעו על כך שמיכל נעדרת מביתה שלא מרצונה- נראה כי משטרת ישראל פעלה באופן רשלני מאז הגיש הבעל תלונה על היעדרותה של אשתו, והתמהמה בפעילות לאיתורה.

''בנוסף, ללא תיאום מול המשפחה ולמרות שהובטח לה כי עד יום ראשון לא יוסר צו איסור הפרסום- גילו במשפחה הבוקר במפתיע כי הצו הוסר, ודבר הרצח פורסם בכל כלי התקשורת מספר שעות לפני הלוויתה של מיכל ז"ל''.

ב"יד לאחים" טוענים עוד כי ''התנהלות המשטרה במקרה הזה מצטרפת להתנהלות במקרים נוספים אותם ליווינו בעבר בארגון- כשהמשטרה מתמהמהת ואינה עומדת על חומרת הדברים והתמרורים האדומים שעולים לאורך כל הדרך".

"אסור שיהיה ספק בעניין- הצגת הרצח כאילו מדובר ברצח על רקע רומנטי בלבד מנותקת מהבנת המצב. מיכל ז"ל נרצחה גם עקב היותה יהודייה- הרקע הלאומני הוא חלק בלתי נפרד מהסיפור הזה. היא חלק מסטטיסטיקה ארוכה של נשים יהודיות שנקלעות לקשר רומנטי עם ערבים ומוצאות את עצמן במערכת יחסים אלימה וחונקת'', הוסיפו.

החשוד ברצח היהודיה בבית המשפט

מוחמד חארוף, הרוצח הערבי, טען בבית המשפט כי רצח את חלימי במטרה לשחרר מחבלים.

"רציתי לחטוף אותה ולהחליף את האסירים", אמר הרוצח בדיון בבית המשפט. הוא הכחיש שהיתה ביניהם מערכת יחסים ואיים "להרוג את כל היהודים, לא מספיק לי אחד".

חארוף, שניהל מערכת יחסים עם חלימי, רצח אותה בחודש מאי כשהיא נמצאת בהיריון מתקדם. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום בגין רצח ועבירות נוספות.

במהלך חודש מאי התקבל דיווח במשטרה על היעדרותה של חלימי והוחלט לפתוח בחקירה שבמהלכה התברר כי הנעדרת עזבה מרצונה, וככל הנראה שוהה בביתו של צעיר פלסטיני תושב שכם שעמו היתה במערכת יחסים.

בדפי הפייסבוק של השניים נראו תמונות משותפות והצהרות בדבר כוונתם להתארס. עם התפתחות החקירה, נעצר החשוד עימו היתה חלימי בקשר, וכבר בשלב הראשון של חקירתו עלו סתירות לעניין מקום שהותה של הנעדרת, עובדה שהעלתה את החשד למעורבותו בהיעדרותה.

בשלב זה החליט מפקד מחוז ש''י, ניצב משה ברקת, להטיל את המשך החקירה על היחידה המרכזית של המחוז. חוקרי היחידה המרכזית ניהלו תחילה חקירה סמויה, במסגרתה החלו באיסוף ממצאים תוך ביצוע פעולות חקירה מגוונות, ובהן שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שחיזקו את החשד כי הנעדרת אינה בין החיים.

מיכל חלימי הי"ד

עם התקדמות החקירה ותחת צו איסור פרסום, נעצרו מעורבים נוספים - ערבים תושבי טייבה, עימם החשוד היה בקשר.

במהלך חקירתם מסרו כי בין החשוד והמנוחה הייתה מערכת יחסים, וביום היעדרותה, נפגשו השניים באזור חולון ושם ככל הנראה בוצע הרצח. ב-24 ביולי ולאחר שבלשי היחידה ערכו סריקות נרחבות באזור חולות חולון, אותרה גופת המנוחה שזוהתה במכון לרפואה משפטית.

הערבי החשוד נחקר מספר פעמים, הודה ושיחזר את מעשה הרצח. על פי גרסתו פגש את המנוחה באזור חולון, חנק אותה, הטיח אבנים בראשה, כיסה את גופתה ועזב את המקום ברכבה.

במשטרה אומרים כי מקצועיותם של החוקרים, ביצוע פעולות חקירה מתוחכמות ושימוש מושכל באמצעים טכנולוגיים מתקדמים בחקירה מסועפת ומורכבת זו, הביאה לפיענוח ולגיבוש תשתית ראייתית נגד החשוד ברצח.

המשטרה הגישה הצהרת תובע לבית משפט השלום בירושלים, ובימים הקרובים הפרקליטות תגיש נגדו כתב אישום בגין רצח ועבירות נוספות.