החלנה. ליצמן
החלנה. ליצמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) טען בראיון שפורסם הבוקר (חמישי) כי לא רק שאין 'הדתה' בבתי הספר ממלכתיים - יש מה שהוא מכנה 'החלנה'.

"אנחנו צריכים להילחם רק להשאיר את המצב כמו שהוא. שמעתי שמדברים על הדתה, זה ההפך, יש 'החלנה'. חילולי השבת הולכים ומתרבים, מרכולים פתוחים בשבת, חנויות שמוכרות חמץ בפסח, כל מיני יוזמות בערים על תחבורה ציבורית בשבת. אנחנו מנסים לשמור על הסטטוס קוו, איפה שפוגעים בנו בעזרת הבג"ץ אנחנו מתקנים בחקיקה", אמר ליצמן ל'ישראל היום'.

בדבריו אף התייחס ליצמן לאמירותיו השנויות במחלוקת של יו"ר העבודה החדש, אבי גבאי בסוגיית דת ומדינה והבהיר כי אם ימשיך לדבר "כמו לפיד", כלשונו, אז הסיעות החרדיות לא ישתפו עמו פעולה.

"נפגשתי איתו ואמרתי לו שאם הוא רוצה לסיים כמו לפיד - אז שימשיך לדבר כמו שהוא דיבר בהצהרות הניצחון שלו על נישואים אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת. לא נדבר איתך", סיפר ליצמן.

ליצמן תקף את הרפורמים ואמר, "הם מנסים לכבוש את הארץ אבל אין להם קהל. אם הם מתמודדים בבחירות, אני בספק אם הם מביאים 500 קולות". לדבריו, "איפה נשמע שמי שגר מעבר לים רוצה לקבוע מה יהיה כאן? לא כל חילוני הוא רפורמי. הם מנסים לזרוע הרס בתוך היהדות ולא ניתן להם".