דוד אמסלם
דוד אמסלםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) אומר בראיון לערוץ 7 כי אין לו ספק שבמבחן השוויוניות חקירות ראש הממשלה מתנהלות על ידי המשטרה בצורה לא מוסרית.

"אני ברמה האישית באמת מאמין בחפותו של ראש הממשלה אבל כשאני קורא בעיתונים שארי הרו יהפוך לעד מדינה, כאשר סוג העברות שבהן הוא מואשם שהן אגב חמורות משל ראש הממשלה הן בפרשה אחרת, ובאים ואומרים לו תספר לנו כאן ונוותר שם זה לא מוסרי. עד מדינה בדרך כלל מעיד על ארוע שהוא היה שותף בו וכאן זה עברות בפרשה אחרת.

''מעבר לכך כל סוגיית עדי מדינה היא לא מוסרית תן כסף לאנשים תמורת הלשנות והם היו מלשינים כל היום. מילא משתמשים בעד מדינה בפרשות רצח אבל לא בפרשות של טוהר מידות, עד מדינה זה לרוב אחד העבריינים הראשיים שאומרים לו תציל את העור שלך ותלשין על חבריך, הוא גם עבריין וגם איש שפל ואיש מלשן זה בן אדם בתחתית הסולם ואני לא מדבר כאן על עד מדינה ספציפי".

לדבריו משטרת ישראל תעשה הכל כדי לא לומר 'טעינו' בפרשות ראש הממשלה, "במדינת ישראל יש למשטרה מוטיבציה יותר גדולה כשמדובר בחקירות ראש ממשלה יותר מאשר בחקירות של אזרח רגיל. אני מניח שאם גנן בעיריית ירושלים היה מקבל ארגז סיגרים או כמה ארגזים לא היו שולחים עשרות חוקרים לחו"ל לחיקורי דין שעולים עשרות מיליונים כדי להרשיע אותו. מהרגע שמחליטים כאן לחקור ראש ממשלה ומקדישים את כל האמצעים כמעט, ואחרי זה הם כבר לא יכולים להרשות לעצמם להגיד סליחה טעינו, הם יעשו הכל כדי שהמשפט הזה לא יאמר".

ח"כ אמסלם סבור שצריך לקבל את החוק שיאפשר לראש ממשלה לזכות לחסינות מפני חקירות במהלך כהונתו, "ראש מממשלה במדינה כמו שלנו שזו מדינה מסובכת ומורכבת צריך להיות נתון כל כולו לניהול המדינה ולא לניהול חקירותיו האישיות, ולכן אני חושב שבזמן כהונתו לא צריך לחקור אותו בוודאי שלא על עברות של צווארון לבן, ובוודאי שלא על עברות שנעשו בעבר, אפשר להמתין עם זה ואני אגב הצעתי הצעת חוק שראש ממשלה ייחקר אחרי שיסיים את תפקידו ואז שיחקרו אותו כמו כל אזרח זו תהיה חקירה אמתית ושוויונית".